Blogi
Kuidas valida endale parim e-poe makselahendus?
Ettevõtlus ・ 29.10.2024
Veebipoe püsti panemine on lihtsam kui kunagi varem, kuid parima tulemuse saavutamiseks tuleb oma vajadused hoolikalt läbi mõelda, et kasv poolel teel seisma ei jääks. Üks oluline osa eduka veebipoe ehitamisel on õige makselahenduse kasutamine. Kuidas valida oma e-poele parimat makselahendust, jagab Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Toode võib olla ükskõik kui hea, aga kui e-pood ei ärata kliendis usaldust või peab ta tasumiseks tegema läbi hundirattaid, läheb ta suure tõenäosusega mõne konkurendi juurde. Seega peaks igal edukal e-poel olema makselahendused, mis tekitavad kliendis kindlustunnet ning võimaldavad tal tasuda endale sobival viisil. Kuidas seda saavutada.
1. Peamised makselahendused olgu olemas
Eesti inimesed armastavad e-poes osteldes endiselt pangalinke. Seetõttu peab makselahenduses olema ligipääs kõigi Eesti pankade pangalinkidele. Kuigi see võib tunduda iseenesestmõistetavana, siis leidub välismaiseid e-poe platvorme ja makselahenduse pakkujaid, kes seda siiani ei paku.
Aina enam kasutavad kliendid veebipoodides tasumiseks kaardimakseid. Seetõttu eeldavad ka pea pooled e-kaupmehed oma teenusepakkujalt kaardimakse olemasolu. Kaardimakse on iseäranis tähtis ettevõtetele, kes müüvad kestvuskaupu otse eraklientidele, kuna pangakaartidega kaasneb mitmetes pankades ostukindlustus. Kaardimakse võimaluse puudumine võib kliendi viia ostu sooritama mõnest teisest e-poest, kust ta saab juurde täiendava kaitse ilma lisaraha maksmata.
Kui äri teha ka väljaspool Eestit, siis peaksid kaetud olema rahvusvahelised makseteenused, näiteks PayPal, kuna sageli ei usaldata Eesti vähetuntud e-poode piisavalt, et sinna oma kaardiandmeid sisestada. Eesti ostjad on järjest rohkem võtnud kasutusele ka Apple Pay ja Google Pay teenuseid. Samas on endiselt neid kaupmehi, kelle jaoks on oluline arve alusel ülekande pakkumine. Seega peaksid olema kaetud võimalikult paljud makseviisid, et tehing ei jääks katki sobiva tasumisviisi puudumise pärast.
2. Ost võimalikult väheste sammudega
Kogenud e-poepidaja teab, kui olulist rolli mängib maksete konversioon ehk see, kuidas ostud juba korvi pannud kliendist mitte ilma jääda. Mida lihtsam disain ja kiirem tehnoloogia maksmise protsessi toetab, seda väiksem on kadu ostukorvist tehingusse minemisel. Seega eelista teenusepakkujat, kellega klient peab läbima kõige vähem etappe.
Parema ülevaate kliendikogemusest saad siis, kui teed kogu ostuprotsessi algusest lõpuni ise läbi. See tähendab ka ostu reaalset vormistamist ja selle eest tasumist. Nii võivad praeguse lahenduse juures tulla välja kitsaskohad, mida ainult toote ostukorvi lisamisega ei pruugi avastada.
3. Kodumaine kasutajatugi tagab probleemi kiirema lahenduse
Kohalikud makselahendused on välismaistest reeglina kiiremad ning arendatud sobivaks koduturu toodete ja teenustega. Eestimaise teenusepakkuja kasuks räägib ka mugavus kõneleda emakeeles ning kasutajatugi, mis töötab samas ajavööndis. Nii ei lähe midagi tõlkes kaduma ja probleemi lahendamine käib sujuvamalt.
4. Teenuse hind võiks olla soodne
Makselahenduse pakkuja juures mängib kasutusmugavuse kõrval olulist rolli ka teenuse hind. Makse peaks olema soodne ning ilma suure püsikuluta. Kõrge hind ongi peamine põhjus, miks ettevõtted loobuvad mõnest makseteenuse pakkujast. Makselahenduse soodne tasu on hea mitte ainult kaupmehele, vaid ka kliendile. Enamasti tuleb kõik tehingukulud arvestada toote hinda, mille lõpuks tasub ostja. Kui kulu on madal, saab toote lõpphinda hoida selle võrra paremal tasemel ja saavutada nii edu ka konkurentide ees.
Kui pikka aega polnud makseteenuse pakkujate seas arvestatavat konkurentsi, siis nüüdseks on turule lisandunud kodumaiseid tegijaid, kes paistavad hea kasutusmugavuse kõrval silma ka soodsa hinnaga.
Selleks, et aidata ettevõtetel kiiremini ja madalamate kuludega kasvada, teeb Coop Pank koostööd kodumaise makse- ja tarnelahenduste pakkuja Montonioga. Ühise boonusprogrammiga liitunud kaupmehele maksab Coop Pank Montonio makselahenduse kasutamise eest boonust, mis katab täielikult kuni 200 makset kuus.
5. Makselahendus võiks sobida brändiga
Makselahenduse pakkujat valides mõtle ka oma brändi arendamise peale. Tasub meeles pidada, et kaupmehe visuaalset identiteeti toetav makselahendus jääb kliendile meelde ja tekitab temas ka suurema usalduse kaupmehe vastu. Ettevõtjatele suunatud lahenduste pakkujana on Montoniol see võimekus olemas ja leiab ka aktiivset kasutust kaupmeeste seas.
Tasub meeles pidada, et makselahenduse vahetamine on lihtsam, kui sageli arvatakse. Kasutades näiteks Wordpressi ja WooCommerce’i platvormi, tuleb vaid eemaldada ühe teenusepakkuja plugin ehk pistikprogramm ning asendada see uuega. Sama lihtsalt saab liidestust muuta ka mallipõhistes veebikeskkondades nagu Voog ja Shoproller. Kokku võtab selline makselahenduse vahetus veebipoes maksimaalselt mõne minuti.
Loe Coop Panga ja Montonio boonusprogrammi kohta lähemalt siit!