Pangakaardi PIN-kood saad oma mobiili-ja internetipangas vaadata igal ajal ja piiramatu arv kordi, iga kord kui PIN-kood peaks ununema või vajab meeldetuletamist.
PIN koodi vaatamine on turvaline. Koodi vaatamiseks palutakse sul end veelkord tuvastada - saad seda teha mugavalt biomeetriaga või muu autentimisvahendiga.
Pane tähele, et pangakaardi PIN-koodi saad muuta sularahaautomaatides ja juhul, kui ATM-i operaator seda ATM-i kasutajatele võimaldab.
Kui kaart kaob või varastatakse, siis sulge kaart koheselt mobiili- või internetipangas või helistades telefonil 669 0966. Teavita panka ka juhul, kui Sa ei ole kindel, kas kaart on kadunud – kaardi saab ajutiselt blokeerida. Uue kaardi tellimiseks võta koheselt pangaga ühendust helistades telefonil 669 0966 või saada pangale vastavasisuline teade interneti- või mobiilipangas. Nii jätkub sinu krediitkaardi leping samadel tingimustel.
Pangakaardi kasutuslimiite saad vaadata ja vajadusel muuta nii mobiili- kui internetipangas.
Lisaks ostude eest tasumise ja sularaha limiitidele, saad seada ka limiidi viipemaksetele (kuni 50 € ulatuses) ning keelata oma kaardile internetiostude tegemise.
Kui määrad oma kaardile limiite, pea alati silmas, et kaardi limiidi oleks võimalikult väikesed ja sisselülitatud vaid need funktsioonid, mida igapäevaselt vajad. Nii oled kaardipettuste eest alati parimal võimalikul moel kaitstud. Pealegi on mobiilipangas limiitide muutmine nii kiire ja mugav, et saad liimite kiiresti muuta, kui peaks vajadus tekkima.
Coop Panga kaardiga saab sularaha välja võtta kõikide pankade sularahaautomaatidest, lisaks saad sularaha välja võtta kõikide 320 Coopi kaupluse kassadest.
Sularaha väljavõtmine on sulle tasuta kui oled liitunud Rahnu või Rändrahnu paketiga. Rahnu paketis saab üle Euroopa tasuta sularaha võtta kuni 1 000 € kuus.
Rändrahnu paketis on võimalik sularaha tasuta välja võtta kuni 10 000 € kuus ja seda üle kogu maailma.
Sularaha sissemakseid saab Coop Panga kaardiga teha kõikides Coopi kaupluste kassades.
Rahnu ja Rändrahnu paketis on sularaha sissemaksed tasuta ja päevas saad sisse maksta kuni 1 000 €.
Kui avastad kontoväljavõttelt tehinguid, mida ei ole teinud või on tegemist sinu jaoks tundmatu kaupmehega, sulge koheselt kaart ja anna sellest pangale viivitamatult teada.
Pangakaardi saad sulgeda mobiili või internetipangas või helistades telefonile 669 0966.
Tehingute vaidlustamiseks esita pangale vastavasisuline avaldus interneti- või mobiilipangas.
Viipemaksega saab väiksemates summades makseid teha mugavalt ja kiirelt – kuni 50-euroseid makseid saab teha PIN-koodi sisestamata ja kaarti terminali panemata. Kaardiga tuleb vaid terminalil viibata.
Viipemaksed on turvalised – aeg-ajalt palub pank turvalisuse huvides ka väiksemate summade korral tehing PIN-koodiga kinnitada.
Viipemakseid saab teha kõikjal, nii Eestis kui ka välismaal ja vastavad terminalid tunneb ära viipemakse märgistuse järgi. Erinevates riikides võib viipemakse lubatud maksimumsumma olla erinev.
Korduvad küsimused
Alates 2024 aastast ei saa enam kodulaenu intresse oma maksustatavalt tulult maha arvata.
Täida kodulaenu taotlus siin ning teeme Sulle esmase pakkumise minutiga. Mida täpsemad on Sinu esitatud andmed tulude, olemasolevate finantskohustuste ja tagatiseks pakutava kinnisvara kohta, seda täpsem on ka saadud esmane pakkumine. Laenuhaldur võtab Sinuga ühendust, kui vajab täiendavaid andmeid või dokumente lõpliku pakkumise tegemiseks.
Teisest pangast laenu ületoomiseks ehk refinantseerimiseks täida laenutaotlus, valides laenu eesmärgiks refinantseerimine. Ületoodavat laenu kohustusena ära sisesta. Tagatiseks märgi ületoodava laenu tagatis. Laenuhaldur teeb Sulle pakkumise ning seejärel tee praegusesse panka taotlus laenu tagastamise kohta. Ülejäänu eest hoolitseb laenuhaldur ning juhendab Sind edasi samm-sammult.
Coop Pank aktsepteerib kuni 6 kuu vanust eksperthinnangut.
Kodulaenu tagatiseks võetakse reeglina ostetav/ehitatav kodu, kuid sobib ka muu laenusaajale kuuluv elukondlik kinnisvara. Aktsepteerime ka täiskasvanud lastele, vanematele ja vanavanematele kuuluvat kinnisvara. Lisaks on võimalus kasutada EISi (endine KredEx) eluaseme käendusi, mis võimaldab vähendada omafinantseeringu nõuet. Neid lisavõimalusi tutvustab Sulle laenuhaldur ise, kui taotluse analüüsimisel selgub, et kinnisvarast laenu tagamiseks ei piisa.
Arvestame töötasu, ettevõtlustulu, üürilaekumisi, vanemahüvitist, peretoetust, vanaduspensioni, stipendiume jne. Sissetuleku puhul on oluline selle regulaarsus ning jätkusuutlikkus.
Coop Pank aktsepteerib välisriigis teenitud sissetulekuid, mis on dokumentaalselt tõestatud, regulaarsed ning jätkusuutlikud.
Kui oled laenulepingus ainuke laenusaaja, saad ise maksekuupäeva muuta internetipangas eeldusel, et puudub võlgnevus. Muutmiseks vali internetipangas menüüs "Minu Pank -> Laenud ja liisingud" ning ava laenuleping. Seejärel vali uus maksepäev pakutud maksekuupäevade seast. Mitme laenusaajaga lepingu korral saada internetipangast pangateade või vabas vormis digiallkirjastatud avaldus. Avalduses märgi lepingu number, laenuvõtjate isikukoodid ning uus soovitud maksepäev. Maksepäev saab olla 1.-20. kuupäev.
Laenu saab nii osaliselt kui kogusummas ennetähtaegselt tagasi maksta. Selleks tuleb pangale esitada allkirjastatud avaldus või internetipanga teade, märkida teates lepingu number, tagastatav summa ja tagastamise kuupäeva. Kui Sinu kontol eelnimetatud kuupäeval vahendeid ei ole, siis avaldus tühistatakse. Laenu ennetähtaegse tagastamise eest on pangal õigus saada tasu vastavalt seadusele ja panga hinnakirjale.
Maksepuhkuse taotlemiseks saada pangateade intrenetipangast või vabas vormis digitaalselt allkirjastatult avaldus. Avalduses märgi laenulepingu number, laenusaaja isikukood ning kui pikaks perioodiks maksepuhkust vajad. Põhjenda kindlasti maksepuhkuse vajadust. Laenuhaldur analüüsib ning pakub Sulle sinu olukorras kõige optimaalsema maksepuhkuse variandi.
Kui soovid hüpoteeki kustutada, anna oma soovist teada laenuhaldurile. Laenuhaldur korraldab notariaalse hüpoteegi kustutamise. Hüpoteeki võib ka loovutada nt kinnisvara omanikule, enamasti on selleks laenusaaja. Kui hüpoteek tagab kõiki laenusaaja nõudeid, siis saab seda hüpoteeki kasutada ka tulevikus uue laenu tagamiseks nii, et ei pea uuesti notarikulusid tegema. Seega kui plaanid tulevikus veel laenu küsida, siis on mõistlik hüpoteek alles jätta. Kui hüpoteek tagas ainult lõppenud laenulepingut, siis tuleb uue laenu võtmisel ikkagi uuesti notaritehing teha.
Kui korteri müügist laekuva raha või muu oma raha arvelt makstakse tagasi laen, mida korter tagab, siis takistusi korteri müügiks ei ole. Selleks tuleb esitada pangale allkirjastatud avaldus või internetipanga teade, märkida teates lepingu number, tagastatav summa ja tagastamise kuupäeva. Samuti tuleb teavitada laenuhaldurit, millal ja millise notari juures tehing toimub, sest tehingul peab osalema ka panga esindaja. Laenuhaldur informeerib Sind täpsest summast, mida tagastada on vaja. Kui Sinu kontol avalduses nimetatud kuupäeval laenu lõpetamiseks vajalikku raha ei ole, siis avaldus tühistatakse. Laenu varasema lõpetamise eest on pangal õigus saada laenu ennetähtaegse tagastamise tasu vastavalt seadusele ja hinnakirjale.
Euribor (“Euro Interbank Offered Rate”) on euro üleeuroopaline pankadevaheline intressimäär, millega Euroopa pankadevahelise rahaturu juhtivad pangad pakuvad teineteisele tähtajalisi deposiite. Euribori suurust näeb nt Eesti Panga kodulehel kuvatavalt lingilt https://www.euribor-rates.eu/en/
Igas laenulepingus on euribori muutumise kuupäev erinev. Kui baasintressitüübiks on 6 kuu euribor, siis muutub euribor iga 6 kuu tagant. Laenulepingus on kirjas, millistel kuupäevadel täpselt euribor muutub. Euribori muutumise kuupäeva näed internetipangas menüüs "Laenud ja liisingud" ning äpis oma laenulepingu vaates.
Järgmise 6 kuu euribor fikseeritakse laenulepingus kokku lepitud intressi muutumise kuupäeval, kuid aluseks võetakse 2 päeva varasem euribori väärtus.
Muutuva intressiga laenulepingus koosneb intressimäär perioodiliselt muutuvast baasintressist ja fikseeritud riskimarginaalist. Baasintress euribor muutub enamasti 6 kuu tagant. Kui euribor muutub, siis muutub ka intressimäär ning intressi arvestatakse laenujäägilt uue intressimääraga. Kui euribor tõuseb, siis tõuseb intressimäär ning kuumakse ja vastupidi. Kuumakse ei muutu kohe, kui euribor muutus, vaid alles kuu aja pärast järgmisel maksepäeval. Näide: euribor muutus 20.06, uus kuumakse tasutakse 20.07.
Muutuva intressiga laenulepingus muutub intressimäär kokkulepitud perioodi järel. Intressimäär koosneb baasintressist (euribor) ja riskimarginaalist. Kui euribor muutub, siis muutub ka intressimäär, millega arvestatakse intressi. Seetõttu muutub ka igakuine laenumakse.
Intressimarginaali mõjutavad eelkõige laenusaaja maksevõime tugevus ja eelnev maksekäitumine.
Tüüpilises kodulaenu lepingus kehtestatakse intressimarginaal, millele lisandub 6 kuu euribor. Euribori väärtus muutub iga 6 kuu tagant. Kui aga soovitakse intressi fikseerida, siis lepitakse kokku konkreetne intressimäär, mis kehtib muutumatuna kokkulepitud perioodiks, nt 5 aastaks. Pärast fikseeritud intressiperioodi lõppemist rakendub lepingule uuesti algne intressimarginaal + 6 kuu euribor.
Kui tunned end mugavamalt teades kodulaenu kuumakse suurust ette 5 aastaks ning oled valmis kokkuvõttes suuremateks kuludeks, siis tasub intressi fikseerimist kaaluda. Kui aga pere eelarve võimaldab suuremaid kuumakse kõikumisi või laenujääk on väike, siis ei ole intressi fikseerimin otstarbekas.
Fikseerida saab kõigi kinnisvaraga tagatud uute ja kehtivate eraisiku laenude intressi.
Coop Pangas saab intressi fikseerida 5 aastaks.
Fikseeritav intress leitakse järgmiselt: laenulepingus kehtestatud riskimarginaalile liidetakse fikseerimise marginaal.
Intressi fikseerimiseks tehakse kehtivas laenulepingus intressitüübi muudatus ning selle eest tuleb tasuda muudatuse tasu vastavalt hinnakirjale.
Tegemist on lepingu muudatusega, milleks tuleb esitada laenuhaldurile allkirjastatud avaldus või saata internetipangast teade. Pank arvestab tasu intressitüübi muudatuse eest vastavalt hinnakirjale.
Soovitame laenutaotlust täites nõustuda Coop Kindlustusmaaklerilt pakkumiste saamisega. Sellisel juhul teeb Coop Kindlustusmaakler Sulle erinevate kindlustusseltside pakkumised juba laenutaotlemise käigus. See säästab Sind ajakulust, kui pead ise kindlustusseltsidelt pakkumisi küsima hakkama. Kindlustuspoliis sõlmitakse enamasti aastaks ning selle möödudes teeb Coop Kindlustusmaakler uue pakkumise. Kui sõlmid poliisi mujal, pead ise hoolitsema, et poliis saaks uuendatud ning panka edastatud ( e-kiri kindlustus@cooppank.ee).
EIS käenduse vajadus selgub laenuprojekti analüüsi käigus ning laenuhaldur tutvustab sulle kindlasti võimalusi. Kui sa ise tead, et soovid omafinantseeringu osa vähendada, siis saad laenutaotlusele märkida tagatisena lisaks kinnisvarale ka EIS käenduse. Edasiste sammude ja vajalike dokumentide osas annab sulle juhised laenuhaldur.
Kui laenulepingus ei ole teisiti kokku lepitud, siis on kodulaenu ennetähtaegne tagastamine tasuline. Vastavalt seadusele ja panga hinnakirjale tuleb pangale maksta muutuva intressi perioodil kolme kuu intress, mis arvestatakse tagastatavalt laenusummalt. Arvutame selle summa Sulle välja ise. Tasu ei rakendata juhul, kui teavitad panka laenu tagasimaksmisest kirjalikult 3 kuud ette. Lühema etteteatamise korral lisandub ennetähtaegse tagastamise tasu kolme kuu intressisumma ulatuses. Kolme kuud hakatakse lugema ennetähtaegse tagastamise avalduse esitamise kuupäevast. Kui raha avalduses nimetatud kuupäeval Sinu kontol ei ole, siis tuleb esitada uus avaldus uue tagastamise kuupäevaga ning 3 kuu lugemist alustatakse otsast peale.
Kodulaenu järgmist kuumakset näed äpis oma laenu vaates ning internetipangas menüüs "Laenud ja liisingud". Lisaks näed internetipangas tervet maksegraafikut.
Maksegraafkut näed internetipangas menüüs "Laenud ja liisingud". Panga äpis maksegraafikut ei näe, küll aga järgmist kuumakset.
Laenuga seotud konto muutmiseks pead pangale esitama digitaalselt või käsitsi allkirjastatud avalduse või saatma internetipanga teate selle kohta, millist kontot soovid määrata laenumakseid teenindavaks kontoks. Laenu teenindav konto võib kuuluda nii laenusaajale kui ka kaaslaenusaajale. Konto muudatus tähendab laenulepingu muutmist, selle eest lepingu muudatuste tasu maksma ei pea.
Hiljemalt lepingus märgitud maksekuupäevaks kanna kodulaenuga seotud kontole Coop Pangas kuumakseks vajalik summa. Pank peab laenumakse õigel päeval vajalikus summas kontolt kinni. Soovitame oma sissetulekud kanda Coop Panka või teha kuumaksest pisut suurema summaga püsimaksekorraldus oma kontole Coop Pangas. Euribori muutudes ära unusta muuta ka püsimaksekorralduse summat.
Kodulaenu taotlemisel on Sul tarvis arvestada kinnisvara eksperthinnangu kulu, laenulepingu tasu, hüpoteegi seadmise riigilõivu ja notari tasu kuluga. Lisaks pead kogu laenu perioodil arvestama kodu kindlustamise kuluga. Kui tagatiseks kasutad ka EIS käendust, siis tuleb tasuda käenduse tasu.
Oma personaalse laenuhalduri kontakid leiad äpist "Laenude" vaatest või internetipanga menüüst "Laenud ja liisingud".
Kui laenuleping on allkirjastatud portaalis Docobit (kuni 05.2023), siis näed lepingut sisse logides siit https://app.dokobit.com/. Kui laenuleping on allkirjastatud portaalis dSigne (alates 05.2024), siis saadeti Sulle peale lepingu allkirjastamist e-kiri infoga, et leping on portaalist allalaaditav 7 päeva. Kui allkirjastasid lepingu käsitsi või vahetasid digiallkirjastatud lepingu pangaga e-kirja teel, siis palun võta ühendust laenuhalduriga.
Kodulaenu taotlemiseks ei pea Coop Pangas kontot omama. Konto tuleb avada hiljemalt siis, kui oled otsustanud sõlmida laenulepingu Coop Pangaga. Coop Pangas olevale kontole makstakse välja Sinu kodulaen ning selle kaudu toimub ka laenu tagasimaksmine. Konto tuleb enne laenulepingu sõlmimist avada ka kaaslaenusaajal.
Jah, saad küll. Nii nagu kõigi teiste laenutaotlejate puhul, on pensionäri puhul kõige olulisem see, et pensionist jaguks laenu tagasimaksmiseks. Laen peab lõppema pensionäri 75-ks eluaastaks. Kui soovid laenu pikemaks ajaks, siis tuleks kaaluda poja või tütre kaasamist laenulepingusse.
Laenusummat mõjutab leibkonna igakuiste sissetulekute ja kohustuste suurus ning laenu tagatiseks panditava kinnisvara väärtus. Kõige kiiremini saad vastuse oma küsimusele täites laenutaotluse. Laenutaotlusele teeme esmase pakkumise sekunditega. Mida täpsemad on sinu esitatud andmed sissetulekute, kohustuste ja tagatiseks pakutava kinnisvara kohta, seda täpsem on ka esmane pakkumine.
Maksepuhkust saad võtta siis, kui vajad lühiajalist leevendust igakuistes kuludes. Näiteks kui perre sünnib laps, lähed kaitseväe teenistusse või võtad remondi/ehituslaenu ning soovid mõne kuu säästud kulutada ehitusele. Enamasti on maksepuhkus vajalik aga siis, kui kaotad töö, vahetad töökohta või pead töölt kõrvale jääma enda või pereliikme haiguse tõttu. Teisi sõnu, kui Sinu sissetulek ootamatult väheneb. Maksepuhkus on tasuline lepingu muudatus. Laenuhaldur analüüsib ning pakub Sulle sinu olukorras kõige optimaalsema maksepuhkuse variandi.
Põhiosamaksepuhkuse perioodil tuleb pangale tasuda vaid intressi. Täismaksepuhkuse perioodil lükatakse nii intressi kui laenu põhiosa maksed tulevikku ning sel ajal ei pea pangale tasuma midagi. Täismaksepuhkust võimaldab pank siis, kui pere sissetulekud on väga suures ulatuses vähenenud, enamasti kui pere kõik palgasaajad on jäänud tööta. Tuleb aga arvestada, et kui laenu perioodi ei pikendata, siis mõlema maksepuhkuse järgselt kuumaksed suurenevad.
Omafinatseeringu suurus sõltub tagatisvara turuväärtusest, selle asukohast ja likviidsusest. Reeglina peaks omafinantseering olema minimaalselt 15%, kuid EIS (endine KredEx) käendust kasutades saab omafinantseeringut vähendada koguni 5%-ni. Omafinantseeringu all mõeldakse enamasti rahalist panust, kuid see võib olla ka 0, kui Sul on lisakinnisvara. Sellisel juhul loetaksegi omafinantseeringuks Sinu teine kinnisvara.
Teise tagatise vabastamiseks on vajalik ära hinnata kinnisvara, mis jääb laenulepingut edaspidi tagama. Selleks telli kinnisvara eksperthinnag ning edasta see koos avaldusega laenuhaldurile. Laenuhaldur juhendab Sind edasistes sammudes.
Maaelu Edendamise Sihtasutus (MES) annab tavapärase panga kodulaenu omafinantseeringu summa katmiseks kaaslaenu. Laen on mõeldud eramajade või paarismajade ostmiseks, ehitamiseks ja renoveerimiseks väljaspool Harjumaa asustusüksusi, kus elanike arv jääb alla 1000 inimese.
Vähemalt üks laenusaajatest peab olema Eesti Vabariigi kodanik. Kaaslaenusaaja võib olla elamisloaga isik. Laenutaotleja minimaalne netosissetulek peab olema 1400 eurot. Kui taotlejaid on kaks, siis peab sissetulek kokku olema vähemalt 2400 eurot.
Jah saab, kui asula/linn asub väljaspool Harjumaad ning on piisavalt väike, st seal elab kuni 1000 inimest.
MES kaaslaenu taotlemise protsess on järgmine:
- Klient esitab kodulaenu taotluse Coop Panka.
- Pank teeb otsuse ning siduva pakkumise kliendile.
- Klient esitab MESile kaaslaenu taotluse (vormi leiab MES kodulehelt) ja panga siduva pakkumise.
- MES teeb kaaslaenu otsuse.
- Klient esitab MES kaaslaenu otsuse pangale.
- Pank valmistab ette kodulaenu lepingu, allkirjastab selle.
- MES valmistab ette kaaslaenulepingu, allkirjastab selle.
- Pank korraldab notariaalse tehingu, kus osaleb ka MES. Seatakse vajalikud hüpoteegid.
- Laenusummad makstakse välja.
- Klient hakkab laene tagasi maksma Coop Pangale ja MES-ile eraldi.
Kaardi tagasimakse viisi saad mugavalt igal ajal ise muuta mobiili- ja internetipangas. Juhul, kui muutsid tagasimakse viisi, jõustub see koheselt - st kui tegid muudatuse enne 10. kuupäeva, siis toimuvad krediitkaardi tagasimaksed juba jooksval kuul uue valitud tagasimakse viisi alusel. Krediitkaardi tagasimakse viisi muutmine on tasuta.
Kui kaart kaob või varastatakse, siis sulge kaart koheselt mobiili- või internetipangas või helistades telefonil 669 0966. Teavita panka ka juhul, kui Sa ei ole kindel, kas kaart on kadunud – kaardi saab ajutiselt blokeerida.
Uue kaardi tellimiseks võta koheselt pangaga ühendust helistades telefonil 669 0966 või saada pangale vastavasisuline teade interneti- või mobiilipangas- nii jätkub sinu krediitkaardi leping samadel tingimustel.
Krediidilimiidi muutmiseks võta pangaga ühendust ja esita pangale vastavasisuline teade interneti- või mobiilipangas. Juhul, kui soovid muuta krediitkaardi kasutuslimiite (kuu-, sularaha või viipemakse limiit9, siis neid saad ise vaadata ja vajadusel muuta nii mobiili- kui internetipangas. Kui määrad oma kaardile limiite, pea alati silmas, et kaardi limiidi oleks võimalikult väikesed ja sisselülitatud vaid need funktsioonid, mida igapäevaselt vajad. Nii oled kaardipettuste eest alati parimal võimalikul moel kaitstud ja pealegi on mobiilipangas limiitide muutmine nii kiire ja mugav, et saad liimite kiiresti muuta, kui peaks vajadus tekkima.
Kui avastad kontoväljavõttelt tehinguid, mida ei ole teinud või on tegemist sinu jaoks tundmatu kaupmehega, sulge koheselt kaart ja anna sellest pangale viivitamatult teada. Pangakaardi saad sulgeda mobiili või internetipangas või helistades telefonile 669 0966. Tehingute vaidlustamiseks esita pangale vastavasisuline avaldus interneti- või mobiilipangas.
Lepingud saab digitaalselt allkirjastada ainult ettevõtte esindaja kasutades Smart-ID-d, Mobiil-ID-d või ID-kaarti. Pangakaardi PIN-kood saad oma mobiili-ja internetipangas vaadata igal ajal ja piiramatu arv kordi, iga kord kui PIN-kood peaks ununema või vajab meeldetuletamist. PIN koodi vaatamine on turvaline. Koodi vaatamiseks palutakse sul end veelkord tuvastada - saad seda teha mugavalt biomeetriaga või muu autentimisvahendiga.
Pane tähele, et pangakaardi PIN-koodi saad muuta sularahaautomaatides ja juhul, kui ATM-i operaator seda ATM-i kasutajatele võimaldab.
Coop Panga krediitkaardi puhul saad ise valida, kuidas ja millal kasutatud limiti soovid tagasi maksta. Lisaks saad igal ajal oma valikut muuta, kui selleks peaks soov ja vajadus tekkima:
- Kui Sul on vaja teha ühekordne suurem ost või soovid, et Sinu krediitkaardi tagasimaksed jaotatud võrdseteks osades, siis vali oma krediitkaardi tagasimakse viisiks osamakse. Iga kuu 10. kuupäeval võetakse Sinu kaardiga seotud arvelduskontolt Sinu poolt eelnevalt määratud fikseeritud summas osamakse. Nii saad krediitkaarti kasutada järelmaksuna tasuda soetatud kaupade eest osade kaupa.
- Kui vajad krediitkaarti peamiselt lennupiletite või autorendi jaoks, saad valida tagasimakse viisik kogu eelmisel kuul kasutatud summa. Iga kuu 10. kuupäeval võetakse Sinu kaardiga seotud arvelduskontolt automaatselt kogu eelmisel kuul kasutatud krediidilimiit ja kasutad kaarti intressivabalt.
- Kui soovid ise otsustada, millal ja kui suures summas krediidilimiiti tagastada, saad valida, et teed tagasimakseid ise. Tagasimakseid võid teha nii tihti, kui soovid ja millises summas soovid. Iga kuu 10. kuupäeval võetakse Sinu kaardiga seotud arvelduskontolt ainult krediidilimiidi kasutamise eest kogunenud intress.
Kuni 40-päevane intressivaba periood tähendab seda, et ühe kuu lõikes tehtavad tehingud on intressivabad kuni järgmise kuu maksepäevani. Kui satud krediitkaaridga maksma kuu esimesel päeval, siis on see tehing 40 päeva intressivaba, sest järgmise kuu maksepäevani on 40 päeva. Kui aga satud krediitkaaridga maksma kuu keskel nt 20. kuupäeval, on konkreetse tehingu intressivaba periood nt 20 päeva.
Krediidi kulukuse määr (lühend KKM) väljendab kõiki krediiditoote väljastamise kulusid 1-aastase perioodi kohta. Krediidi kulukuse määr näitab seda, kui palju kasutatav krediidilimiit 1-aastase perioodi jooksul maksa läheb.
Kui sulged oma krediitkaardi ja uut kaarti ei telli, siis eeldab pank, et soovid oma krediitkaardi lepingu lõpetada. Kui sulged oma krediitkaardi muul põhjusel (nt kaardi kaotus), siis telli endale kindlasti ka uus krediitkaart. Vastasel juhul ole valmis, et pank algatab krediitkaardi lepingu lõpetamise, millega kaasneb ka kasutatud krediidilimiidi kohene tagastamine.
Krediitkaardi lepingu eelduseks on aktiivne krediitkaadri plastik. Kui Sa oma uut krediitkaarti ei aktiveeri, eeldab pank, et soovid oma krediitkaardi lepingu lõpetada.
Krediitkaart on sageli vajalik abiline, kui oled reisil ja soovid rentida autot või broneerida hotelli. Enamasti saad tõesti tasuda ka deebetkaardiga, kuid siiski on ka kaupmehi, kes eelistavad just krediitkaarti.
Krediitkaart annab Sulle võimaluse, kuid ei tekita kohustust, limiidi kasutamiseks ootamatutel puhkudel.
Lisaks annab krediitkaardi kasutamine sageli võimaluse oma kulutustel silma peal hoida, kui soovid teatud tüüpi kaarditehinguid eraldi jälgida - nt igakuised subscriptionide põhised teenused, kus tasu tuleb maksta erinevate kuu-või nädalapõhiste tasudega.
Krediitkaardi andmeid saad mugavalt vaadata mobiili- ja internetipangas - valides Minu Pank - Kaardid. Saad ise jooksvalt silma peal hoida kasutatud krediidilimiidil, tänaseks kogunenud intressi summal ning soovi korral muuta tagasimakse viisi.
Kui soovid, et arveldamine oleks muretu, siis täida avaldus palga suunamiseks Coop Panka ning edasta see oma tööandajale. Nii laekub järgmise kuu palk juba Coop Panga kontole ning saad oma püsimaksed muretult seadistada. Avaldusele pead lisama oma uue arvelduskonto numbri, mille leiad kiirelt meie äpist, internetipangast või uue pangakaardi tagaküljelt.
Avalduse leiad ka internetipangast, valides "Minu pank" ja "Sissetuleku suunamine".
Toetuste, pensionide või vanemahüvitiste suunamiseks uuele arvelduskontole, muuda oma andmeid Sotsiaalkindlustusameti iseteeninduses. Vormid on kättesaadavad ka Sotsiaalkindlustusameti kodulehel. Teine võimalus on printida avaldus välja ning tuua see meie pangakontorisse.
E-arve panka tellimiseks logi sisse meie internetipanka kas veebis või äpis ja vali Maksed alt E-arved. Vajuta Telli uus e-arve ning otsi Arve esitaja realt ettevõte, kellelt soovid e-arve tellida. Lisa Viitenumber reale number, mille leiad Sulle edastatud arvelt. Seadista makselimiit ja vali konto, millelt e-arvet tasuma hakkad. Kui sinu soovitud ettevõtet ei ole e-arveid väljastavate ettevõtete nimekirjas, pöördu palun otse e-arve väljastaja poole. Osad ettevõtted küll väljastavad e-arveid, ent ei võimalda e-arvete tellimist läbi panga.
Hetkel tuleb e-arve tellimuse lõpetamiseks ühenduda e-arve väljastajaga. Lähitulevikus lisame vastava võimaluse ka meie internetipanka.
Kui oled seadistanud biomeetrilise tuvastuse (isikutuvastus sõrmejälje või näotuvastuse abil) saad ilma PIN2-koodita kinnitada kuni kümme kuni 100 eurost makset. Pärast selle piiri täitumist pead ühe tehingu kinnitama Mobiil-ID, Smart-ID või ID-kaardi PIN2ga ning seejärel saad taas teha kümme mugavat ja kiiret biomeetrilist kinnitust.
Raha küsimise abil saab mugavalt ja kiirelt teostada pangasiseseid makseid. Vali alumisest reast Maksed ja seejärel vajuta Küsin raha. Raha küsimine on hetkel saadaval ainult meie mobiiliäpis.
Eesti pangad ei osale SEPA otsekorralduste süsteemis. 2014 aasta alguses võeti selle asemel Eestis kasutusele e-arved ja püsimakselepingud, mis võimaldavad kliendil endale vajalikud arved digitaalsel kujul panka tellida. Soovi korral saad internetipangas seadistada e-arvete automaatse tasumise.
Maksed summas kuni 100 000 eurot edastame võimalusel alati välkmaksena.
Kui makset ei saa välkmaksena edastada, teeme makse tavalise Euroopa ehk SEPA maksena. SEPA pankade vahel toimub arveldamine 5 korda päevas. Selleks, et Coop Panga kliendi makse jõuaks teise panka samal päeval, tuleb see teha hiljemalt kell 15.30. Makse laekumise aeg teise panga kontole sõltub konkreetse panga laekumiste töötlemise kiirusest. Maksete liikumise ajad leiad siit.
Tulenevalt seadusest ja Coop Panga riskiisust on teatud riikidega seotud tehingud piiratud. Riikide loetelu leiad siit, nimekiri on ajas muutuv.
Kui teed makset eraisikule, märgi saaja lahtrisse inimese täispikk nimi – ka siis, kui teed enda kontole makset. Kui teed makset ettevõttele, märgi saaja lahtrisse ettevõtte täispikk nimi. Oluline on, et saaja lahtris oleks alati saaja korrektne nimi, kellele raha soovid saata.
Maksmata arvete all saad soovi korral e-arve makstuks märkida, pärast mida kaob antud arve maksmata arvete nimekirjast.
Nimemuutuse puhul teavita palun panka, et saaksime sinu nime ka enda süsteemides ära muuta. Pärast seda liiguvad maksed jälle tavapäraselt Sinu kontole. Teavitamiseks saada meile internetipangas pangateade või helista meie klienditoe telefonil 669 0966.
Mobiilipangas saad määratud makset luua valides jalutsist Maksed, Uus makse, Uus saaja.
Internetipangas saad määratud makset luua pärast makse tegemist.
Määratud makse kustutamiseks mobiilipangas vali jalutsist Maksed, Salvestatud maksed. Määratud makse kustutamiseks internetipangas vali päisest Maksed, Määratud maksed.
Uus kaart jõuab üldjuhul Sinu kontaktaadressile 5 tööpäeva jooksul. Kui kaart ei ole Sinuni jõudnud, võta palun ühendust meie klienditoega telefonil 669 0966.
Jah, kõiki Coop Panga kaarte saab lisada Apple Pay ja Google Pay rakendusse kasutamiseks. Lisaks saad Coop Panga kaardi lisada teistesse nutikatesse seadmetesse (nt kellad, sõrmused jms), mis omavad makserakendust - Fidesmo, Fitbit, Garmin, Manage-Mii, Zep, Tappy. Loe nutikate makseviiside kohta täpsemalt siit.
Kui oled kaardi kaotanud, siis sulge oma kaart koheselt. Kui arvad, et võid ma kaardi veel üles leida, saad kaardi ka ajutiselt blokeerida. Kaardi sulgemiseks või blokeerimiseks logi sisse oma mobiili- või internetipanka või võta ühendust meie klienditoega klienditoega telefonil 669 0966.
Kui avastad kontoväljavõttelt tehinguid, mida ei ole teinud või on tegemist sinu jaoks tundmatu kaupmehega, sulge koheselt kaart ja anna sellest pangale viivitamatult teada. Pangakaardi saad sulgeda mobiili või internetipangas või helistades telefonile 669 0966. Tehingute vaidlustamiseks esita pangale vastavasisuline avaldus interneti- või mobiilipangas.
Ära sisesta kaardiandmeid ja sõnumina saabunud turvakoodi ühelegi veebilehele, mis ei näe usaldusväärne välja. Samuti, kui saad kõne või e-kirja, kus palutakse sisestada kaardiandmed, on tõenäoliselt tegemist pettusega.
Pööra alati tähelepanu sõnumi sisule – kui see viitab toimingule, mida Sa ei ole algatanud, võta viivitamatult pangaga ühendust ja sulge kaart.
Kõik Coop Panga kaardid on viipemakse võimalusega. Viipemaksega saab väiksemates summades makseid teha mugavalt ja kiirelt – kuni 50-euroseid makseid saab teha PIN-koodi sisestamata ja kaarti terminali panemata. Kaardiga tuleb vaid terminalil viibata. Viipemaksed on turvalised – aeg-ajalt palub pank turvalisuse huvides ka väiksemate summade korral tehing PIN-koodiga kinnitada. Viipemakseid saab teha kõikjal, nii Eestis kui ka välismaal ja vastavad terminalid tunneb ära viipemakse märgistuse järgi. Erinevates riikides võib viipemakse lubatud maksimumsumma olla erinev.
Määra oma kaardile kasutuslimiidid interneti- või mobiilipangas – limiidi saab määrata kaardimaksetele ja sularahatehingutele. Lisaks on võimalik määrata kõiki kaarditehinguid hõlmav kuulimiit. Turvalisuse huvides soovitame kaardi kasutuslimiidid määrata vastavalt reaalsele kaardi kasutusele ja võimalikult väikesed.
Kui oled internetipanga kasutaja, saad oma uue pangakaardi tellida posti teel. Kaardi saadame lihtkirjana kodusele aadressile/ ettevõtte tegevuskoha aadressile. PIN-koodi saab vaadata interneti- ja mobiilipangas.
Selleks, et saaksid oma posti teel saadetud kaarti kasutada, tuleb see kõigepealt aktiveerida interneti- või mobiilipangas (menüü Minu Pank - Kaardid - Aktiveeri). Ärikliendi kaardi saab aktiveerida ettevõtte volitatud esindaja internetipangas. Enne kaardi aktiveerimist veendu, et oled selle kätte saanud. Kaardi aktiveerimisel internetipangas pead sisestama kaardi 4 viimast numbrit. Kui pangakaart ei ole Sinuni nädalaga jõudnud või Sul ei õnnestu kaarti aktiveerida, võta kindlasti ühendust meie klienditeenindusega telefonil 669 0966 (E-R 08.30-19.00).
Kui pangakaart on aktiveeritud, siis selle PIN-koodi saad mugavalt vaadata interneti- või mobiilipangas minnes menüüs: Minu Pank -> Kaardid -> Seaded lehele. Sealt kliki edasi lingile "Vaata PIN-koodi", turvalisuse huvides palutakse Sul end veelkord biomeetria, Smart-ID, Mobiil-ID või ID-kaardi abil tuvastada ja seejärel kuvatakse Sulle ekraanil pangakaardi PIN-kood 90 sekundiks.
- Kaardi kasutamiseks aktiveeri see oma mobiili- ja internetipangas. Pangakaardi PIN-koodi saad mobiili- ja internetipangas vaadata pärast kaardi aktiveerimist.
- Lülita mobiiliäpis sisse teavitused, siis omad kaarditehingutest kõige paremat ülevaadet.
- Pane tähele, et esimene ost uue kaardiga tuleb turvalisuse huvides kinnitada PIN-koodiga.
Jah, kõiki Coop Panga kaarte saab lisada Apple Pay ja Google Pay rakenduseks. Lisaks saad Coop Panga kaardi lisada teistesse nutikatesse seadmetesse (nt kellad, sõrmused jms), mis omavad makserakendust - Fidesmo, Fitbit, Garmin, Manage-Mii, Zep, Tappy.
Apple Payga saad tasuda igal pool, kus näed viipemakse või Apple Pay märki - seda nii kaupluse kassas kui ka internetis makstes.
Maksmiseks viipa oma iPhone või Apple Watchiga makseterminali kohal samamoodi, nagu kaardiga viipemakset tehes.
Lisaks kauplustele saad Apple Payd kasutada ka veebipoodides ja äppides ostude eest tasumiseks.
Apple Payga saab kasutada kõiki Coop Panga kaarte (nii oma deebet- kui ka krediitkaarti ning ka ärikliendi kaarte). Läbi Coop Panga mobiiliäpi saab kaardi Apple Walletisse lisada kaardi kasutaja ise.
Kaardi lisamiseks Walletisse peab kaardi kasutaja olema vähemalt 13-aastane.
Apple Payga maksmine on turvaline, kuna maksmisel ei salvestata kunagi Sinu seadmesse ega teenusepakkuja juures sinu kaardiandmeid. Makse tegemisel kaardiandmeid ei kasutata, vaid makse kinnitamine toimub seadmega seotud numbri ja tehingu tegemiseks genereeritud unikaalse koodi alusel. Apple Payga maksmisel saad olla kindel, et Sinu kaardi andmed on turvaliselt kaitstud.
Coopi kauplustes Apple Payga sularahatehinguid teha ei saa, selleks vajad füüsilist Coop Panga kaarti. Küll aga saad kasutada viipemakse võimekusega pangaautomaate. Lihtsalt ava Wallet, pane oma nutiseade viipemakse seadme juurde, sisesta PIN-kood (mille leiad alati turvaliselt äpist) ja saad sularaha mugavalt välja võtta.
Hetkel veel nutiseadmega Coopi kauplustes kahjuks kliendikaarti kasutada ei saa - kliendikaardi soodustuseks ja iseteeninduse puldi väljastamiseks tuleb hetkel veel kasutada füüsilist kaarti.
Apple Payga saad maksta oma kaardi makse- ja kuulimiidi ulatuses. Kaardile kehtivaid limiite saad vaadata ja muuta mobiili- ja internetipangas.
Kauba tagastamine toimub samamoodi, nagu füüsilise kaardiga tehtud tehingu puhul.
Apple Payd saab kasutada nendes Apple seadmetes, millel on Face ID või Touch ID tugi. Apple Watch peab olema Series 1 või uuem versioon.
Google Payga saad tasuda igal pool, kus näed viipemakse või Google Pay märki – seda nii kaupluse kassas kui ka internetis makstes.
Maksete peab telefonis viipemaksete tegemine (NFC) olema sisse lülitatud.
Maksmiseks viipa oma telefoni või nutikellaga makseterminali kohal samamoodi, nagu kaardiga viipemakset tehes.
Lisaks kauplustele saad Google Payd kasutada ka veebipoodides ja äppides ostude eest tasumiseks.
Tutvu tüüptingimustega siin.
Google Payga saab kasutada kõiki Coop Panga kaarte (nii oma deebet- kui ka krediitkaarti ning ka ärikliendi kaarte). Kaardi saab Google Walletisse lisada kaardi kasutaja ise.
Kaardi lisamiseks Walletisse peab kaardi kasutaja olema vähemalt 16-aastane.
Google Payga maksmine on turvaline, kuna maksmisel ei salvestata kunagi Sinu seadmesse ega teenusepakkuja juures sinu kaardiandmeid. Makse tegemisel kaardiandmeid ei kasutata, vaid makse kinnitamine toimub seadmega seotud numbri ja tehingu tegemiseks genereeritud unikaalse koodi alusel. Google Payga maksmisel saad olla kindel, et Sinu kaardi andmed on turvaliselt kaitstud.
Google Payga saad maksta oma kaardi makse- ja kuulimiidi ulatuses. Kaardile kehtivaid limiite saad vaadata ja muuta mobiili- ja internetipangas.
Coopi kauplustes Google Payga sularahatehinguid teha ei saa, selleks vajad füüsilist Coop Panga kaarti. Küll aga saad kasutada viipemakse võimekusega pangaautomaate. Lihtsalt ava Wallet, pane oma nutiseade viipemakse seadme juurde, sisesta PIN-kood (mille leiad alati turvaliselt äpist) ja saad sularaha mugavalt välja võtta.
Hetkel veel nutiseadmega Coopi kauplustes kahjuks kliendikaarti kasutada ei saa - kliendikaardi soodustuseks ja iseteeninduse puldi väljastamiseks tuleb hetkel veel kasutada füüsilist kaarti.
Kauba tagastamine toimub samamoodi, nagu füüsilise kaardiga tehtud tehingu puhul.
Google Payd saab kasutada nendes Androidi seadmetes, mis kasutavad operatsioonisüsteemi versooni Android 5.0 või uuemat. Lisaks peab seadmes olema sisse lülitatud NFC.
Ostukindlustus kehtib igale kauplusest või e-poest tehtud kestvuskauba ostule, mille ostuhind on 100–2500 €. Omavastutus iga kindlustusjuhtumi kohta on 30 €.
Kestvuskaubad on tooted, mille osas on ka tootja ette näinud pikema kasutusea:
- mobiiltelefonid
- tahvel- ja sülearvutid
- riided
- jalatsid
- elektritõukerattad
- vääriskivid ja -metallid
- karusnahast tooted
- maalid
- skulptuurid jms.
Kestvuskaupade alla ei kuulu näiteks kasutatud kaubad, toiduained, mootorsõidukid, taimed ja loomad. Juhime tähelepanu, et teatud kaupadele (nt tehnikaseadmed) on maksimaalseks hüvitislimiidiks 500 €. Tutvu ostukindlustuse tingimustega lähemalt siit.
Jah, maksa ostu eest oma Coop Panga deebet- või krediitkaardiga ning Sinu ostul on automaatselt 180-päevane kindlustuskaitse.
Kuna Coop Panga ostukindlustuse koostööpartneriks on IF P&C Insurance AS, siis palume kindlustusjuhtumi kiiremaks menetlemiseks sellest teada anda siit. Poliisi väljale kirjuta lihtsalt märksõna „Coop“.
Kindlustusjuhtum on kindlustatud toote äkiline ja ettenägematu hävimine, kahjustumine või vargus. Kindlustusjuhtumiks ei loeta toote kaotamist või maha unustamist.
Ei pea, sest kindlustusjuhtumiga seotud ostu tõendamiseks piisab ka vaid internetipanga väljavõttest. Tutvu ostukindlustuse tingimustega.
Vara kahjustumine
Näide: Lapse tõukeratas oli ostetud Coop Panga kaardiga. Laps kukkus nii, et purunes stange ja esiratta kinnitused. Kindlustus hüvitab ratta remondikulu, mille eest tuleb tasuda omavastutus 30 eurot.Vara hävimine
Näide: Äsja ostetud 450 eurot maksnud mobiiltelefon kukkus paadilt merel vette. Vara ei ole võimalik taastada. Kindlustus hüvitab mobiili maksumusest 420 eurot, kliendi omavastutus on 30 eurot.Vargus
Näide: Reisil olles varastati auto pakiruumist kõik asjad, sealhulgas kuu aega tagasi ostetud päikeseprillid. Kuna päikeseprillidel on kehtiv ostukindlustus, hüvitab kindlustus nende hinna, millest on lahutatud kliendi omavastutus 30 eurot.Röövimine
Näide: Ööklubis võeti kliendilt vägivaldselt ära kolm kuud tagasi ostetud käekott. Kindlustus hüvitab käekoti ostuhinna millest on lahutatud 30 eurot omavastutus.Kindlustatud on uued asjad, mille eest tasus kaardiomanik täies ulatuses kehtiva Coop Panga kaardiga ja mille ostuhind on vahemikus 100 kuni 2500 eurot. Kindlustusjuhtum on kaardiga soetatud asja vargus, röövimine, asja äkiline ja ettenägematu hävimine või kahjustumine, mis ei ole kindlustuslepinguga välistatud.
Jah. Kõik kestvuskaupade ostud sõltumata asukohast on meie kaardiga automaatselt kindlustatud. 180-päevane kindlustus kehtib kogu maailmas.
Kindlustuskaitse hakkab kehtima kauba kättesaamisel.
Ostukindlustus ei laiene kasutatud asjadele, taimedele, loomadele, suurema võimsusega mootorsõidukitele, toiduainetele ja kaupadele, mis on äratarvitatavad või mille kasutusaeg on lühem kui kolm kuud.
Kindlustussumma ühe aasta kohta kokku on 2500 eurot. Üheaastast perioodi avrestatakse kaardi väljastamisest. Kindlustussumma nuti ja mobiiltelefonide, tahvel- ja sülearvutite, foto- ja videokaamerate, vääriskivide ja -metallide, karusnahast toodete, maalide, graafika ja skulptuuride puhul on 500 eurot kindlustusjuhtumi kohta.
Kindlustuskaitse ei laiene järelmaksuga ostetud toodetele.
Jah, kui kindlustusobjekti on võimalik remontida ja see on majanduslikult otstarbekas, on hüvitise aluseks remondikulud, sh vajalikud ja mõistlikud transpordikulud. Kogu ostusumma kuulub hüvitamisele juhtudel, kui asja ei ole majanduslikult otstarbekas remontida. Näiteks võib teatud juhtudel olla mõistlik hüvitada vaid maha kukkunud telefoni ekraanivahetus, mitte terve telefon.
Rahasahtel on säästmislahenduseks mõeldud hoius, millel on erinevad kogumisfunktsioonid, et kogumine toimuks mugavalt ja märkamatult. Lisaks raha mitmekülgsele säästmisvõimalusele, kogub antud hoiusel olev raha ka intressi.
Rahasahtlisse saab raha koguda nii automaatsete kogumisviisidega kui ka ülekannetega:
- Kogumine tehingutelt ümardamisega – näiteks kui teed makse suurusega 4,6 eurot, siis läheb Rahsahtlisse automaatselt 40 senti;
- Kogumine tehingutelt fikseeritud summas – kui oma tehinguid alati täiseuroni ümardada ei soovi, on võimalik määrata maksetelt konkreetne summa. Näiteks 20 senti, mis läheb iga tehinguga arvelduskontolt Rahsahtlisse;
- Regulaarne püsikorraldus – võimalus seadistada näiteks iga nädala või kuu alguseks üks sobivas suuruses ülekanne hoiusele;
- Ühekordsed sissemaksed – juhul kui soovid lisada hoiusele ühekordse summa, saab seda alati mugavalt ülekandega teha.
Automaatse kogumise makseviisid saab valida ka vastavalt soovile. Kas koguda kõigilt tehingutelt või näiteks ainult kaardimaksetelt. Või hoopis tehingutelt ja ülekannetelt, mis ei ole kaardimaksed. Kogumine on paindlik ning saad seda vastavalt oma soovile äpis mugavalt seadistada.
Rahasahtlisse saab sissemakseid teha maksekorralduse alusel ülekandega ka kolmas isik.
Rahasahtlisse säästetud summa kogub 2% intressi. Maksame intressi vastavalt hinnakirjale, mis on leitav siit. Võtame intressi arvestamisel aluseks Rahasahtli jäägi iga kalendripäeva lõpus, hoiustamise päevade arvu ja kalendriaasta, mille pikkuseks loetakse 365 päeva. Intressi maksame hoiusele üks kord kuus. Kui leping enne kuulõppu katkestatakse, siis intressi vastava kuu eest ei maksta.
Rahasahtli leping on tähtajatu.
Rahasahtli saab avada alates 7. eluaastast.
Ilma teenustasuta saad kogutud raha kanda oma kontole kasutamiseks juba järgmiseks päevaks. Kui soovid raha kasutada koheselt, siis see on samuti võimalik teenustasu eest vastavalt hinnakirjale (5€).
Rahasahtli tüüptingimustega saad tutvuda siin.
Sula saab võtta kõigist 330 Coopi kauplusest üle Eesti.
Ei, kaupluse müüja ei näe, kui palju Sinu kontol raha on. Oma kontojääki saad mugavalt kontrollida interneti- või mobiilipangas.
Pangakaardil on kaks erinevat limiiti: sularahalimiit ja makselimiit. Sularaha väljastatakse sularahalimiidi arvelt ja ostud kaetakse makselimiidiga. Seega võib tekkida olukord, et kontol on küll raha, kuid kuna üks limiitidest on ületatud, siis tehing ebaõnnestub. Limiite saad muuta interneti- ja mobiilipangas või pangakontoris.
Ei, sularaha võtmiseks Coopi kassast on vaja tehing alati PIN-koodiga kinnitada.
Ei, sularaha väljavõtmise eest boonuspunkte ei saa.
Ühe tehingu puhul on minimaalne sissemakse summa 5€. Ühe päeva jooksul saad sisee maksta kuni 1000€ ja ühes kuus kuni 2000€.
Tehingut ei ole võimalik teostada. Sissemakstud summa jääki saad mugavalt vaadata interneti- ja mobiilipangas.
Ei, sularaha sissemakse on alati eraldi tehing ning seda ei saa teha koos ostuga. Kui soovid ka ostu sooritada, teostab kaupluse töötaja 2 erinevat tehingut – sularaha sissemakse ja kauba ostutehing. Juhime tähelepanu, et kui soovid suurt kogust münte kanda kontole, siis on müüjal õigus loobuda juhul, kui toiming segab kaupluse töökorraldust. Loodame sel juhul Sinu mõistvale suhtumisele.
Sissemakstud summa on kohe kontol kasutatav.
Teenindaja loeb alati Sinu nähes sissemakstava summa üle. Summa on nähtav kaarditerminale ekraanil – enne tehingu kinnitamist PIN-koodiga, kontrolli alati summa üle. Müüja Sinu kontojääki ei näe.
Ei, sularaha saad sisse maksta ainult enda isiklikule kontole Coop Pangas.
Minu Alexela kliendiks registreerumisel on kütuse baassoodustus koheselt 3 senti liitrilt. 5 digitempli kogunemisel tõuseb baassoodustus -5 sendini liiter. Kampaaniatel kehtivad välja reklaamitud kampaaniahinnad.
Lisaks püsivale kütuse soodustusele kogud iga ostuga digitempleid ehk Alexela raha. Kogunenud raha eest saad tasuda mis iganes Alexela toote või teenuse eest. Näiteks kütuselt teenitud boonusrahaga saad tasuda enda elektri- ja/või maagaasiarve eest või osta meelepärast Alexela kohvik-poest.
Lisaks saad enda digitemplid vahetada kas tasuta hot dogi või kohvi vastu ning kohvik-poodides kehtib Sulle soojale toidule, saiakestele ja kuumadele jookidele alati -15% soodustus.
Tasuta kohvi või hot dogi saad lunastada Alexela kohvik-poes 20 digitempli eest.
Tasuta kohvi või hot dogi saad lunastada Alexela kohvik-poest ID-kaardi alusel. Teavita klienditeenindajat, et soovid oma digitempleid kasutada tasuta kohvi või hot dogi saamiseks ja esita kassas ID-kaart.
Sul peab kogutud olema minimaalselt 100 digitemplit, et need rahaks ümber vahetada. 100 digitemplit = 10€. Pane tähele, et 20 digitempli eest saad juba ka tasuta hot-dogi või kohvi valida.
Digitempleid kogud iga ostu pealt. 1 digitempli saad iga tangitud 10 liitrit kütuse eest (ka kg), 10-eurose ostu eest Alexela kohvik-poes ja iga 10 tasutud euro eest haagist rentides. Lisaks, kui Sul on Alexela juures elektri- ja/või maagaasileping või kodune elektriauto kodulaadija leping, saad iga kuu 5 digitemplit kingituseks. Ostu summad summeeritakse.
Muidugi on! Minu Alexela kliendile on 5 päeva enne ja 5 päeva peale sünnipäeva kütuse soodustus -7 senti liitrilt.
Jah, saad meie kalkulaatori abil näha oma võite nii ühes kalendrikuus kui aastas siin.
Digitemplid saad vahetada kogukonnaprogrammi puudeks Alexela äpis või iseteeninduskeskkonnas, Kogukonda ->; Teisalda templid kogukonnaprogrammi. Selleks peab Sul kogutud olema vähemalt 25 digitemplit, mis võrdub 10 uut puud Eesti metsa.
Eelneva aasta kogutud digitemplit kehtivad kuni järgmise aasta 31. jaanuarini.
Jah, elektri- ja/või maagaasilepingu kliendid saavad iga kuu 5 digitemplit kingituseks. Näiteks juba 4 kuuga saad enda lepingult tasuta kohvi või hot dogi lunastada.
Enda kogutud digitemplite kogust näed Alexela äpis või iseteeninduskeskkonnas.
Kampaania soodustustele ei lisandu täiendavalt muid soodustusi.
Alexelaga saab liita kõiki eraisiku deebet-ja krediitkaarte. Kliendiprogrammiga liitumiseks peab kaardi omanik olema vähemalt 16-aastane.
Ei pea, kui oled juba korra Alexela kliendiprogrammiga liitunud, hoolitseb edaspidi juba Coop Pank selle eest, et ka kõik sinu uued kaardid oleksid kliendiprogrammiga liitunud.
Kui osamakse ei ole maksepäevaks tasutud, saadame SMS-iga meeldetuletuse makse tasumiseks. Makse hilinemisega kaasnevad kulud ja viivise arvestus toimub vastavalt hinnakirjale. Kui näed pikemaajalisi probleeme maksete tasumisel, siis soovitame kindlasti pöörduda panga poole, et leida üheskoos sobiv lahendus võttes ühendust klienditugi@cooppank.ee või helistades 669 0966.
Säästukaart Pluss omanik saab näha oma kaardiga seonduvat infot meie mobiiliäpis ja internetipangas. Mobiiliäppi ja internetipanka saavad siseneda kõik Säästukaaart Pluss kliendid.
Aktiveeri Säästukaart Pluss endale sobival viisil:
- Coop Panga mobiiliäpis
- Coop Panga internetipangas
- Saada SMS numbrile 13014 oma kaardi nelja viimase numbriga. Kaardi PIN-kood saadetakse Sulle SMS-iga.
Kontaktandmete muutmiseks võta palun ühendust meie klienditoega telefonil: 669 0966 (E-R 08.30-19.00) või klienditugi@cooppank.ee
Säästukaart Pluss omanik saab vaadata oma kaardiga seonduvat infot Coop Panga mobiiliäpis ja internetipangas. Mobiiliäppi ja internetipanka saavad siseneda kõik Säästukaaart Pluss kliendid. Sisselogimiseks peab Säästukaart Plussi omanik tuvastama ennast Smart ID, Mobiil ID või ID-kaardiga.
Uus Säästukaart Pluss jõuab üldjuhul kohale 3 tööpäeva jooksul. Kui Sinu Säästukaart Pluss kaardi kohaletoimetamine on võtnud kauem aega, võta ühendust Coop Panga klienditeenindusega klienditugi@cooppank.ee või helista telefonil 669 0966.
Säästukaart Pluss PIN koodi saab muuta Coop Panga mobiiliäpis või sisenedes Coop Panga internetipanka. Alternatiivselt on võimalus võtta ühendust meie klienditoega või tulle endale sobivasse pangakontorisse.
Säästukaart Plussi kaardiga seonduvaid limiite saab muuta meie internetipangas või mobiiliäpis.
Eurodes või mõnes muus Euroopa Liikmesriigis kasutusel olevas vääringus rahatähti tohib Venemaale või Valgevenesse kaasa võtta vaid isiklikuks kasutamiseks. Piirang ei kehti kolmandate riikide vääringutele.
Venemaale või Valgevenesse reisides või sealt naastes tuleb alates 10 000 euro väärtuses sularaha tollis deklareerida. Rohkem infot sularaha deklareerimise kohta leiab Eesti Maksu- ja Tolliameti kodulehelt.
Pankadel on keelatud võtta vastu hoiuseid Valgevene ja Venemaa kodanikelt ning seal elavatelt isikutelt suuremas summas kui 100 000 eurot. Olemasolevate klientide osas tähendab see seda, et sellise kliendi konto jäägi ja hoiuste väärtus ei tohi pangas tõusta suuremaks kui 100 000 eurot, sealhulgas ei tohi pank maksta kliendile arvelduskonto jäägilt ja hoiuselt muuhulgas ka intressi kliendi kontole, kui see suurendaks kliendi varasid pangas üle 100 000 euro.
Seda keeldu ei kohaldata Venemaa ja Valgevene kodanikele ning seal resideeruvatele isikutele, kellel on mõne Euroopa Liidu liikmesriigi, Euroopa Majanduspiirkonda kuuluva riigi või Šveitsi kodakondsus või kellel on mõnes Euroopa Liidu liikmesriigis, Euroopa Majanduspiirkonda kuuluvas riigis või Šveitsis ajutine või alaline elamisluba.
Coop Pank AS lõpetas alates 08.04.2022 maksete tegemise Venemaa ja Valgevene pankadesse. Piirang kehtib ka Venemaa ning Valgevene pankade tütarettevõtetele, mis võivad olla registreeritud või tegutseda väljaspool Venemaad või Valgevenet.
Alates 19.08.2022 lõpetas Coop Pank AS Venemaa ja Valgevenega seotud maksete vastuvõtmise. See tähendab, et alates 19.08.2022 ei ole võimalik Coop Pank AS-is avatud kontole võtta vastu makseid, mis on algatatud:
- Venemaa ja Valgevene pankadest või muudest finantsasutustest, samuti eeltoodud pankade või muude finantsasutuste EL-is tegutsevate tütarettevõtete kaudu;
- ettevõtetelt, kes on asutatud mujal kui Venemaal ja Valgevenes, kuid kelle omanikud on enam kui 50% ulatuses pärit Venemaalt ja Valgevenest;
- Venemaal ja Valgevenes asutatud ettevõtetelt mis tahes muudest pankadest või finantsasutustest.
Lisaks võib Coop Pank AS loobuda tehingu teostamisest, kui tuvastab kauba tarneahelas või muul viisil osaleva Venemaa/Valgevene vastaspoole või kauba või teenuse lõppsaaja on Venemaa/Valgevene isik.
Erandjuhtudel võetakse vastu Venemaa ja Valgevenega seotud makseid, mis on seotud Eesti riiklike huvidega või humanitaarsete põhjustega, näiteks toetused või pensionid. Lisaks võimaldame erandjuhtudel ja mõjuvatel põhjustel oma klientidel võtta vastu makseid seoses Venemaa või Valgevenega seotud äridest väljumisega.
Euroopa Liidu kodanikud, residendid ja Euroopa Liidus registreeritud ettevõtted, kes on otsustanud jätkata ärisuhteid Venemaa või Valgevenega peavad meeles pidama, et nad on kohustatud järgima ja täitma kõiki Euroopa Liidu poolt kehtestatud sanktsioone. Kõige parema ülevaate hetkel kehtivate piirangute kohta leiab Euroopa Liidu sanktsioonikaardilt.
Riigid, millega seotud arveldused on piiratud.
Mastercard peatas oma tegevuse Venemaal alates 10.03 ning seetõttu ei ole ka Coop Panga kaartidega võimalik Venemaal enam tehinguid teha. Väljaspool Venemaad saab Coop Panga kaartidega teha kõiki tehinguid tavapäraselt edasi.
Konto avamine Ukraina kodanikele on tasuta ja kontol puudub ka haldustasu. Rahnu paketiga liitudes ei rakendu aasta lõpuni ka hinnakirja järgset kuutasu.
Konto avamiseks peab Ukraina kodanikul olema kas:
- Ukraina sisepass, ID-kaart, juhiluba koos paberile prinditud ajutise kaitse otsusega; või
- Ukraina välispass ehk reisidokument; või
- Eesti elamisloa kaart.
Konto avamiseks palume pöörduda lähimasse pangakontorisse.
Kui Ukraina kodanik kes loob Eestis uue ettevõtte (alates 24.02.2022) ja soovib avada konto Coop Pangas, siis konto avamise tasu ei rakendata. Muude teenuste osas rakendub tavahinnakiri ja konto avamisel lähtume panga riskiisust.
Infot Ukraina sõjapõgenikele leiab kriis.ee kodulehelt: https://kriis.ee/uudised/siseministeerium-lihtsustas-sojapogenikele-isikukoodi-andmist ja https://kriis.ee/julgeolekuolukord-euroopas/info-ukraina-sojapogenikele.
Jah. Eesti pangad ja pangaautomaadid töötavad tavapäraselt ja siiani ei ole täheldatud muutusi sularaha nõudluses. Kui inimeste soov sularaha välja võtta peaks kasvama, on pankadel koostöös Eesti keskpangaga olemas võimekus kasvanud nõudlust katta.
Eraisikute ja ettevõtete hoiused on Eesti pankades tagatud läbi Tagatisfondi kuni 100 000 euro ulatuses iga hoiustaja kohta ühes pangas.
Näiteks kui keegi hoiustab ühes Eestis tegutsevas pangas 1 miljon eurot ja teises Eestis tegutsevas pangas 1 miljon eurot, siis on talle kokku tagatud 200 000 eurot.
Eesti pangad töötavad tavapäraselt ja pangateenused toimivad probleemideta, sularaha kättesaadavus on tagatud. Samas igal inimesel peaks alati olema käepärast väike sularahavaru. Mõistliku sularahavarust rääkides peame silmas mõne päeva tavapäraste kulutuste suurust sularahavaru. Suuremate säästude sularahas hoidmist ei pea me otstarbekaks. Inimeste ja ettevõtete raha pangakontodel on tagatud ja siinsetel pankadel on olemas plaanid, kuidas tagada pankade töö ja raha kättesaadavus erinevate kriisistsenaariumite korral. Soovitame tutvuda ka riigi juhistega kodanikele lehel www.kriis.ee
Euroopa Liidu sanktsioonikaart: https://www.sanctionsmap.eu/#/main
ÜRO julgeolekunõukogu koduleht: https://www.un.org/securitycouncil/sanctions/information
Välisministeeriumi koduleht: https://www.vm.ee/rahvusvahelised-sanktsioonid
Rahapesu Andmebüroo koduleht: https://fiu.ee/rahvusvahelised-sanktsioonid/rahvusvahelised-finantssanktsioonid
U.S. Department of the Treasury koduleht: https://ofac.treasury.gov/sanctions-programs-and-country-information
Pangad pööravad igapäevaselt tähelepanu majanduslikele, geopoliitilistele ja turbekeskkonna arengutele riikides, kus nad tegutsevad. Siinsete pankade jaoks on see töö täna kindlasti tavapärasest intensiivsem, kuid midagi tavapärasest tööst märkimisväärsel määral erinevat Eesti pankades tänaseks esinenud ei ole.
Vaata ka Eesti Panga Pressiteadet "Kuidas mõjutab Eesti pangandust sõda Ukrainas?".
Praeguses olukorras kutsume inimesi üles olema eriti kriitilised igasuguse informatsiooni suhtes, mida internetist loete ja tuginema ainult usaldusväärsetele allikatele. Petturid võivad ära kasutada erinevaid situatsioone, sh viidata küberründe ohule või kutsuda üles heategevusele, et panna inimesi emotsioonide ajel kiiresti tegutsema ning petta välja raha. Tasub olla eriti valvas ning allikakriitiline! Rohkem informatsiooni pettuse äratundmiseks leiab Pangaliidu kampaanialehelt.