Blogi
Uus disain toob Coop Panga kontorisse värskust ja kaasaegsust
Hea teada ・ 02.01.2025
Coop Panga kontorid on muutunud nüüd veelgi silmapaistvamaks tänu meie tellerite uutele vormirõivastele, mille on loonud Eesti disainer Susanna Peters.
Piilume lähemalt, kuidas uued töövormid sündisid, milliseid valikuid tehti disainiprotsessis ja miks just kohalike meistrite käe all valmistatud riided on meie jaoks oluline samm.
Susanna, kust tuli mõte just sellised vormid disainida?
Mõte sündis vajadusest ühendada praktilisus, mugavus ja ettevõtte brändikuvandi esitlemine. Vormiriiete disain sünnib alati koostööna ning Coop Pank soovis lahendust, mis sobiks töötajatele igapäevaseks kasutamiseks, kuid peegeldaks samal ajal professionaalsust ja ühtsust.
Kuidas sündis lõplik kontseptsioon ja kujundus?
Lõplik kontseptsioon kujunes samm-sammult. Kombineerisime praktilised detailid, nagu materjalivalikud, lõigete mitmekesisus ja funktsionaalsed elemendid, ettevõtte visuaalse identiteedi ja brändi värvipaletiga. Protsessi käigus testisime prototüüpe ja viisime sisse muudatusi, et riided sobiksid igale töötajale.
Kas vormi sisse on peidetud ka mingeid huvitavaid motiive?
Jah, kusjuures kleitidel on roosa detail, mis on brändi element ning kaelarättidel on elementidest mustrid kujundatud. Need elemendid lisavad vormiriietusele personaalsust ja sügavust, jäädes samas piisavalt tagasihoidlikuks.
Kuidas valisite töövormide materjalid?
Valisime kangad, mis on vastupidavad, hingavad ja sobivad erinevatesse töötingimustesse. Materjalide valikul oli oluline, et neid oleks kerge hooldada, mis lihtsustab töötajate igapäevaelu.
Millist rolli mängis disainiprotsessis keskkonnasõbralikkus?
Keskkonnasõbralikkus oli meie jaoks oluline. Kõikide toodete kangad on Oeko-Tex 100 sertifikaadiga ehk nendes pole kasutatud keskkonnale ega inimestele ohtlikke kemikaale.
Kogu toodang valmis siinsamas Eesti meistrite kätetööna ning tootmisest tulenevaid jääke kasutasime ära uutes projektides. Samuti keskendusime vastupidavusele, et vormiriided kestaksid kaua ja vähendaksid sellega jäätmete hulka.
Kas oli ka mõni ootamatu väljakutse?
Kõige keerulisemaks osutus sobiva värviga materjalide leidmine, mis sobiksid täpselt brändi kontseptsiooniga. Õigete toonide tagamine oli kriitiline, et riided peegeldaksid ettevõtte visuaalset identiteeti ja looksid ühtse ning professionaalse mulje.
Pidime kombineerima erinevate tootjate valikuid ja testima mitmeid variante, kuni jõudsime lahenduseni, mis olid nii kvaliteedi, esteetika kui ka praktilisuse poolest sobivad.
Kuidas peegeldavad uued vormirõivad Coop Panga identiteeti ja väärtusi?
Uued vormirõivad rõhutavad Coop Panga brändi dünaamilisust ja usaldusväärsust. Kujundus keskendub tasakaalule professionaalsuse ja inimlikkuse vahel, mis on kooskõlas ettevõtte väärtustega – olla innovatiivne, mugav ja kaasaegne.
Samuti on need mugavamad, funktsionaalsemad ja sobivamad erinevatele kehakujudele. Riietele on lisatud erinevaid reguleeritavaid detaile, näiteks kleitidel on reguleeritavad paelad. Lisaks on riietel erinevad lõikevalikud ning praktilised funktsioonid, nagu taskud.
Miks on ühtne vormiriietus oluline?
Ühtne vormiriietus loob visuaalse ühtsuse ja tugevdab meeskonnatunnet. See aitab töötajatel tunda end osana suuremast tervikust ning kasvatada uhkustunnet ja brändilojaalsust. Lisaks annab see klientidele positiivse ja professionaalse esmamulje.
Kuidas on olnud esmane vastuvõtt uutele riietele?
Töötajad on uusi vormiriideid kiitnud nende mugavuse ja stiili pärast. Positiivne tagasiside kinnitab, et mitmekülgsed valikud ja praktilised detailid olid õiged otsused. Töötajad hindavad ka riiete sobivust erinevatele töötingimustele.
Milliseid teadmisi ja emotsioone te ise võtsite kaasa sellest projektist?
Väga lihtne ja sujuv koostöö oli juba esimesest kohtumisest peale. Minu jaoks on hästi oluline see klapp, mis tekib inimestega, kellega konkreetses projektis tegelen ning Coop Panga poolne projektijuht vormiriiete osas oli väga tore ja lahke inimene.
Minu arvates on koostöö ning tagasiside arvestamine võtmetegurid eduka tulemuse saavutamisel. See oli meile meeldejääv ja inspireriv kogemus, mis kinnitas, et paindlikkus ja kaasamine viivad parima tulemuseni.
Ettevõtte Franz Raver all tegutsev Susanna Peters disainis nii Coop Panga tellerite kleidi kui kostüümi. Kogu tootmine toimus Tartus. Uued töövormid on osa Coop Panga lubadusest pakkuda igapäevapangandust, mis on inimlik, mugav ja kaasaegne. Koostöö kohaliku disaineriga peegeldab meie soovi hoida elu edasi liikumas igas Eestimaa nurgas.