Pangakaardi PIN-kood saad oma mobiili-ja internetipangas vaadata igal ajal ja piiramatu arv kordi, iga kord kui PIN-kood peaks ununema või vajab meeldetuletamist.
PIN koodi vaatamine on turvaline. Koodi vaatamiseks palutakse sul end veelkord tuvastada - saad seda teha mugavalt biomeetriaga või muu autentimisvahendiga.
Pane tähele, et pangakaardi PIN-koodi saad muuta sularahaautomaatides ja juhul, kui ATM-i operaator seda ATM-i kasutajatele võimaldab.
Kui kaart kaob või varastatakse, siis sulge kaart koheselt mobiili- või internetipangas või helistades telefonil 669 0966. Teavita panka ka juhul, kui Sa ei ole kindel, kas kaart on kadunud – kaardi saab ajutiselt blokeerida. Uue kaardi tellimiseks võta koheselt pangaga ühendust helistades telefonil 669 0966 või saada pangale vastavasisuline teade interneti- või mobiilipangas. Nii jätkub sinu krediitkaardi leping samadel tingimustel.
Pangakaardi kasutuslimiite saad vaadata ja vajadusel muuta nii mobiili- kui internetipangas.
Lisaks ostude eest tasumise ja sularaha limiitidele, saad seada ka limiidi viipemaksetele (kuni 50 € ulatuses) ning keelata oma kaardile internetiostude tegemise.
Kui määrad oma kaardile limiite, pea alati silmas, et kaardi limiidi oleks võimalikult väikesed ja sisselülitatud vaid need funktsioonid, mida igapäevaselt vajad. Nii oled kaardipettuste eest alati parimal võimalikul moel kaitstud. Pealegi on mobiilipangas limiitide muutmine nii kiire ja mugav, et saad liimite kiiresti muuta, kui peaks vajadus tekkima.
Coop Panga kaardiga saab sularaha välja võtta kõikide pankade sularahaautomaatidest, lisaks saad sularaha välja võtta kõikide 320 Coopi kaupluse kassadest.
Sularaha väljavõtmine on sulle tasuta kui oled liitunud Rahnu või Rändrahnu paketiga. Rahnu paketis saab üle Euroopa tasuta sularaha võtta kuni 1 000 € kuus.
Rändrahnu paketis on võimalik sularaha tasuta välja võtta kuni 10 000 € kuus ja seda üle kogu maailma.
Sularaha sissemakseid saab Coop Panga kaardiga teha kõikides Coopi kaupluste kassades.
Rahnu ja Rändrahnu paketis on sularaha sissemaksed tasuta ja päevas saad sisse maksta kuni 1 000 €.
Kui avastad kontoväljavõttelt tehinguid, mida ei ole teinud või on tegemist sinu jaoks tundmatu kaupmehega, sulge koheselt kaart ja anna sellest pangale viivitamatult teada.
Pangakaardi saad sulgeda mobiili või internetipangas või helistades telefonile 669 0966.
Tehingute vaidlustamiseks esita pangale vastavasisuline avaldus interneti- või mobiilipangas.
Viipemaksega saab väiksemates summades makseid teha mugavalt ja kiirelt – kuni 50-euroseid makseid saab teha PIN-koodi sisestamata ja kaarti terminali panemata. Kaardiga tuleb vaid terminalil viibata.
Viipemaksed on turvalised – aeg-ajalt palub pank turvalisuse huvides ka väiksemate summade korral tehing PIN-koodiga kinnitada.
Viipemakseid saab teha kõikjal, nii Eestis kui ka välismaal ja vastavad terminalid tunneb ära viipemakse märgistuse järgi. Erinevates riikides võib viipemakse lubatud maksimumsumma olla erinev.
Korduvad küsimused
Jah, on võimalik, kui ettevõttel on määratud administraatoriõigustega kasutaja. Administraatoriõiguste saamiseks on vaja ettevõtte juhatuse liikmel pöörduda ettevõtte ärikliendihalduri poole.
Jah, võimalik on lisada uut Eesti isikukoodiga kasutajat.
Internetipanga lepingu muudatused, mis on tehtud ettevõtte administraatoriõigustega kasutaja poolt e-kanali kaudu, aktiveeritakse enamasti koheselt pärast PIN2-ga kinnitust. Teatud juhtudel vajab muudatus pangatöötaja kinnitust, kuid enamasti aktiveeritakse muudatus sama tööpäeva jooksul. Kui muudatus vajab pangapoolset kinnitust, kuvatakse vastav teade muudatuste tegemise vaates.
Tulenevalt rahapesu ja terrorismi vastasest seadusest on vaja pangakontoris tuvastada kõikide tehingute tegemise õigusega kasutajate isikusamasus. Kui ettevõtte kontole lisatakse kasutaja, kes ei ole varasemalt pangakontoris tuvastatud, on isikul vaja 30 päeva jooksul end lähimas Coop Panga kontoris tuvastamas käia (kaasa võtta isikut tõendav dokument).
- Ei. Alustava ettevõtja väikelaen on mõeldud ettevõtte omanikule, kelle ettevõte ei ole veel nii kaugele jõudnud, et see oleks pankade silmis krediidikõlbulik. Samas on ettevõtjal vaja raha, et oma plaan ellu viia ja ettevõte käivitada. Üks võimalus selleks on meie Alustava ettevõtja väikelaen, mis tuleb võtta ja tagasi maksta ettevõtjal eraisikuna.
- Eraisikuna võetud laenu saab kasutada näiteks ettevõtte osakapitali sissemakseks või laenates ettevõttele raha. See, et omanik laenab oma ettevõttele raha, on üsna tavapärane. Kui Sul puudub varasem selline kogemus, siis soovitame enne laenu võtmist konsulteerida ettevõtlusnõustajaga, kes aitab Sul erinevad rahastamisvõimalused ja nende vormistamise läbi mõelda. Eestis on Maakondlikke arenduskeskuste võrgustik, kus professionaalsed ettevõtluskonsultandid pakuvad tasuta nõustamist.
- See laen on mõeldud alustavale ettevõtjale ettevõtte asutamisega seotud kulude katmiseks ja ettevõttesse paigutamiseks, et rahastada algseid investeeringuid nagu ruumide remont, seadmete soetamine, liisingu esmase sissemakse tegemine, tarkvara soetamine või arendus, turunduskampaania korraldamine, jne. Neid vajadusi on palju ja Coop Pank seda lepingusse ei kirjuta, aga me soovitame teil oma ettevõtte rahastusviisid põhjalikult läbi kaaluda ja vajadusel konsulteerida ettevõtlusnõustajaga. Eestis on Maakondlikke arenduskeskuste võrgustik, kus professionaalsed ettevõtluskonsultandid pakuvad tasuta nõustamist.
- Alustava ettevõtja väikelaenu taotlemiseks ei ole vaja oma kodupanka vahetada ning igakuiseid laenumakseid saad mugavalt tasuda oma kodupanga arvelt.
Samas on Coop Pangas arveldamine ettevõtete jaoks väga soodne ja mugav. Hea ülevaate Ärikliendile mõeldud pakkumisest leiate siit. Kui teil on plaan teha oma e-pood, siis kaaluge kindlasti Montonio e-poe makselahendust, sest Coop Pank maksab Montoniot kasutavale kaupmehele boonust, mis teeb makselahenduse kasutamise palju soodsamaks.
Kui äriühingut ei ole registrisse kantud, saab osakapitali tagastada vaid kohtumääruse alusel. Kohus teeb määruse asutajate ehk äriühingu esindaja avalduse alusel.
Kui äriühing on registrisse kantud, kuid ei soovi Coop Pangas arvelduskontot avada, on võimalik osakapital tagastada vaid registriosakonna määruse alusel. Registriosakond teeb määruse panga poolt edastatud avaldusel alusel.
Notaris asutatud äriühingu stardikonto saad avada meie pangakontoris. Kontorisse võta kaasa järgmised dokumendid:
- Notariaalselt kinnitatud asutamisleping (kui on mitu asutajat) või asutamisotsus (kui on üks asutaja);
- Esindaja isikut tõendav dokument (pass või ID-kaart).
Vajuta "Ava konto", kasuta sisselogimiseks kehtivat Smart-ID-d, Mobiil-ID-d või ID-kaarti, täida ankeet ning sõlmi leping. Konto avatakse koheselt.
Juhul kui sa ei saanud lepingut sõlmida, siis jõudis meile sinu konto avamise taotlus. Võtame Sinuga peagi ühendust ning vajadusel küsime täiendavaid andmeid. Ole valmis kirjeldama võimalikult täpselt oma ärimudelit ning andma infot ka oma planeeritavate tehingupartnerite kohta. Kõikidel pankadel on kohustus lähtuda tunne oma klienti põhimõttest.
Soovi korral saad ärikliendi konto avada ka meie pangakontoris. Konto saab avada äriühingu seaduslik esindaja.
Ärikliendi kontot avades aktiveeritakse automaatselt vastavalt juriidilise isiku eripärale kas Äripakett või Korteriühistupakett. Kui oled Coop Panga äriklient, kuid Sinu ettevõtet ei ole siiani ühegi paketiga liidetud, siis võta ühendust oma ärikliendihalduriga.
Jah, kui on soov paketti vahetada, siis anna sellest teada oma ärikliendihaldurile.
Arvelduskontosid saad avada internetipangas ja kontoris. Internetipangas saad avada kuni kolm arvelduskontot. Rohkemate kontode avamiseks pöördu oma personaalse ärikliendihalduri poole või lähimasse pangakontorisse.
Coop Pangas on võimalik avada arvelduskontosid ja teostada makseid järgmistes valuutades – EUR, DKK, NOK, SEK, USD*.
* USD-s uusi arvelduskontosid ei avata ning olemasolevatel arvelduskontodel on alates 05.05.2017 võimalik teostada üksnes pangasiseseid makseid.
Jah, Internetipangas saab mugavalt teostada konfidentsiaalseid palga- ja pensionimakseid. Koondmaksed debiteeritakse kontolt ühe reana ja üksikmakseid näevad õigustega kasutajad. Vaata selgitavat videot.
Kui korteriühistul on juhatus, siis saab tehinguid teha registrisse kantud juhatuse liige, ilma eraldi volikirja esitamata. Juhatuse liikmete ühise esindusõiguse korral saavad juhatuse liikmed esindada korteriühistut üksnes ühiselt.
Korteriühistul ei pea olema juhatust, kui majas on kuni kümme korteriomandit või kui kõik korteriomandid kuuluvad ühele isikule. Korteriühistu juhatuse puudumisel juhivad ja esindavad korteriühistut kõik omanikud ühiselt ning neid loetakse ühise esindusõigusega juhatuse liikmeteks. Ühine esindusõigus tähendab eeskätt aga seda, et kõik omanikud peavad tehingute tegemisel oma tahet ilmtingimata väljendama. Korteriühistu nimel tehingu tegemiseks on seega vaja kõigi omanike nõusolekut, mistõttu peavad konto avamiseks ja muude lepingute sõlmimiseks kõik omanikud tulema pangakontorisse või tegema ühise notariaalse volikirja või digitaalselt allkirjastatud panga blanketil volikirja, millega volitavad kedagi korteriühistut esindama.
Pangakontoris volikirja esitamine:
- Täitke volikirja blankett.
- Digitaalselt allkirjastatud blanketi võib saata ette aadressile klienditugi@cooppank.ee, märkides ära, kuhu kontorisse hiljem kontot avama tulete.
- Aktsepteerime ka lihtkirjalikku volikirja, mis on allkirjastatud pangakontoris pangatöötaja juuresolekul.
Kõige lihtsam on laadida oma telefoni Coop Panga äpp ja seal saate seadistada endale tasuta äpi-teavitused konto muutuste kohta.
SMS-teavituse lepingu sõlmimiseks palume pöörduda lähimasse pangakontorisse. SMS-teavituse hind on vastavalt Sinu paketi hinnakirjale või 0.20 €.
Konto sulgemiseks saada palun äpist või internetipangast meile pangateade konto numbriga, mida soovid sulgeda. Konto sulgemiseks ei tohi olla sellega seotud hoiuseid ega krediiditooteid.
Ei, sularaha sissemakse on alati eraldi tehing ning seda ei saa teha koos ostuga. Kui soovid ka ostu sooritada, teostab kaupluse töötaja 2 erinevat tehingut- sularaha sissemakse ja kauba ostutehingu.
Ühe tehingu puhul on minimaalne sissemakse summa 5 €. Äripaketis teed kuni 4 000 € ulatuses sissemakseid tasuta. Ühe päeva jooksul saad sisse maksta kuni 1000 € ja kuus kuni 10 000 €.
Tehingut ei ole võimalik teostada. Sissemakstud summa jääki on võimalik vaadata interneti- ja mobiilipangas.
Sissemakstud summa on kohe kontol kasutatav.
Teenindaja loeb alati Sinu nähes sissemakstava summa üle. Sissemakstav summa on nähtav kaarditerminali ekraanil – enne tehingu kinnitamist PIN-koodiga kontrolli alati summa üle. Müüja Sinu kontojääki ei näe.
Ei, sularaha saad sisse maksta ainult enda kontole Coop Pangas
Sularaha saad välja võtta kõigist 320 Coopi kauplusest üle Eesti. Korraga saad välja võtta kuni 1000 €. Korteriühistu paketis on sularaha väljavõtt kuni 500 € kuus tasuta.
Kaupluse müüja ei näe, kui palju Sinu kontol raha on. Oma kontojääki saad mugavalt kontrollida interneti- või mobiilipangast.
Pangakaardil on kaks erinevat limiiti: sularahalimiit ja makselimiit. Sularaha väljastatakse sularaha limiidi arvelt ja ostud kaetakse makselimiidiga. Seega võib tekkida olukord, et kontol on küll raha, kuid kuna üks limiitidest on ületatud, siis tehing ebaõnnestub. Kaardi limiite saad muuta interneti- ja mobiilipangas või pangakontoris.
Coopi kaupluse kassast sularaha väljavõtmisel on vaja tehing alati PIN-koodiga kinnitada.
Makse tagasikutsumiseks kirjutage vabas vormis pangateade, mis sisaldab järgmist infot: makse teostamise kuupäev, saaja ja summa. Pangast välja saadetud makse tagasi kutsumine eeldab saaja nõusolekut. Kui saaja nõusolekut ei anna, siis makset tagastada ei saa. Makse tagasikutsumise tasu on 20 € ja eeldab saaja nõusolekut. Soovitame esmalt ühendust võtta makse saajaga ja paluda summa tagastada. Kui soovite algatada makse tagasi kutsumise panga kaudu, siis kinnitage saadetavas pangateates, et nõustute teenustasuga.
Maksete liikumine pankade vahel võib aega võtta, soovitame kontrollida teisest pangast, kas sealt on makse välja saadetud. Lisaks tasub kontrollida üle saaja nimi ja kontonumber, kui need ei ole vastavuses, siis makse tagastatakse.
Lähtuvalt Coop Panga riskiisust, sh laiaulatuslikest sanktsioonide ja seadusest tulenevate nõuete tõttu, ei teosta pank üldjuhul siin lehel loetletud riikidega seotud tehinguid. Tärniga on eraldi esile tõstetud riigid, millistega ei ole võimalik tehinguid teha.
Jah, arvelduskontole on võimalik määrata viitenumbri standardi kontroll. Sellisel juhul kõik viitenumbrita maksed tühistuvad.
Viitenumbrid saab ettevõtte arvetele luua viitenumbri kalkulaatori abil, mis on leitav Eesti Pangaliidu kodulehelt.
Ei osale, sest Eestis tegutsevad pangad ei paku otsekorraldusteenuseid, seega ei ole nad kohustatud ka SEPA otsekorralduste süsteemis osalema. Riigisisese otsekorraldusteenuse pakkumine lõpetati 1. veebruaril 2014, kui kasutusele võeti e-arvete alusel algatatavad e-arve püsimaksed.
E-arvete edastamiseks panka tuleb Sinu ettevõttel sõlmida e-arvete edastamise leping operaatoriga. E-arvete edastamise teenust pakuvad Unifiedpost (Fitek AS, tel +372 651 9519, teenindus@unifiedpost.com) või Finbite OÜ (Omniva, tel +372 656 5400, sales.et@finbite.eu). Võimalik on kasutata ka teisi operaatoreid, kes edastavad e-arveid Unifiedpost vahendusel.
Jah, ettevõte saab kasutada ka oma terminali, kui sellel on olemas PCI sertifikaadi kehtivus. Taotluse tegemisel palume lisada terminali andmed "Muu info" lahtrisse. Sertifitseeritud lahenduste nimistuga saab tutvuda siin.
Kaupmehele laekuvad maksed tööpäeviti netosummana, mis tähendab, et pangakontole laekuvalt kaardimaksete summast on juba maha arvestatud teenustasud. Kui ettevõte rendib ka makseterminali, siis kord kuus arvatakse maha ka terminali rendi summa.
Teenusega on võimalik rentida nii Ingenico kui Verifone makseterminale ning vajadusel neid ühildada ka sertifitseeritud kassasüsteemidega. Terminalid toetavad magnetriba-, kiip- kui ka viipemakseid. Kaupmehel on võimalik valida just talle sobiv lahendus ning vajadusel toetab teda spetsialist. Koos terminali rentimisega kaasneb ka koolitus ning juhendite jagamine.
Nets Denmark A/S Eesti filiaal on välja töötanud kasulikud raportid kaupmehele kaardimaksete arvelduste jälgimiseks kui ka oma äri kaardimaksete analüüsimiseks. Igapäevaselt on võimalik saada netoarvelduste laekumise teatised pdf-formaadis ja kuupõhiselt csv raportid e-postile. Lisaks on teenuslepinguga sõlminul võimalik kasutada tasuta veebipõhist MyNets portaali, kus kajastatakse laekumiste andmeid ning igakuiseid kaardimaksete kokkuvõtteid. Portaalis saab genereerida erinevaid raporteid ja neid alla laadida pdf-, csv- ja xml formaadis.
MyPayments on rakendus, mis annab ülevaate ettevõtte kaardimaksetest ning vajalikke teadmisi ja kokkuvõtteid oma klientide ostukäitumise kohta. Selle abil on võimalik saada näiteks ülevaadet kaardimaksete käibest või sellest, millised on nädala kõige aktiivsemad tunnid või hoopiski sellest, millistest riikidest on kliendid pärit ning kui paljud klientidest on püsikliendid.
Maksete kogumisega alustamine on imelihtne. Esita taotlus veebis või pangakontoris, misjärel võtab taotluse esitajaga ühendust Nets Denmark A/S Eesti filiaali esindaja, kes täpsustab vajadusel detaile ja koostab hinnapakkumise. Peale lepingu sõlmimist valmistatakse makseterminal ette ja toimetatakse ettevõtteni, vajadusel aidatakse seadmed paigaldada ja pakutakse kasutajatele väljaõpet.
Eurodes või mõnes muus Euroopa Liikmesriigis kasutusel olevas vääringus rahatähti tohib Venemaale või Valgevenesse kaasa võtta vaid isiklikuks kasutamiseks. Piirang ei kehti kolmandate riikide vääringutele.
Venemaale või Valgevenesse reisides või sealt naastes tuleb alates 10 000 euro väärtuses sularaha tollis deklareerida. Rohkem infot sularaha deklareerimise kohta leiab Eesti Maksu- ja Tolliameti kodulehelt.
Pankadel on keelatud võtta vastu hoiuseid Valgevene ja Venemaa kodanikelt ning seal elavatelt isikutelt suuremas summas kui 100 000 eurot. Olemasolevate klientide osas tähendab see seda, et sellise kliendi konto jäägi ja hoiuste väärtus ei tohi pangas tõusta suuremaks kui 100 000 eurot, sealhulgas ei tohi pank maksta kliendile arvelduskonto jäägilt ja hoiuselt muuhulgas ka intressi kliendi kontole, kui see suurendaks kliendi varasid pangas üle 100 000 euro.
Seda keeldu ei kohaldata Venemaa ja Valgevene kodanikele ning seal resideeruvatele isikutele, kellel on mõne Euroopa Liidu liikmesriigi, Euroopa Majanduspiirkonda kuuluva riigi või Šveitsi kodakondsus või kellel on mõnes Euroopa Liidu liikmesriigis, Euroopa Majanduspiirkonda kuuluvas riigis või Šveitsis ajutine või alaline elamisluba.
Coop Pank AS lõpetas alates 08.04.2022 maksete tegemise Venemaa ja Valgevene pankadesse. Piirang kehtib ka Venemaa ning Valgevene pankade tütarettevõtetele, mis võivad olla registreeritud või tegutseda väljaspool Venemaad või Valgevenet.
Alates 19.08.2022 lõpetas Coop Pank AS Venemaa ja Valgevenega seotud maksete vastuvõtmise. See tähendab, et alates 19.08.2022 ei ole võimalik Coop Pank AS-is avatud kontole võtta vastu makseid, mis on algatatud:
- Venemaa ja Valgevene pankadest või muudest finantsasutustest, samuti eeltoodud pankade või muude finantsasutuste EL-is tegutsevate tütarettevõtete kaudu;
- ettevõtetelt, kes on asutatud mujal kui Venemaal ja Valgevenes, kuid kelle omanikud on enam kui 50% ulatuses pärit Venemaalt ja Valgevenest;
- Venemaal ja Valgevenes asutatud ettevõtetelt mis tahes muudest pankadest või finantsasutustest.
Lisaks võib Coop Pank AS loobuda tehingu teostamisest, kui tuvastab kauba tarneahelas või muul viisil osaleva Venemaa/Valgevene vastaspoole või kauba või teenuse lõppsaaja on Venemaa/Valgevene isik.
Erandjuhtudel võetakse vastu Venemaa ja Valgevenega seotud makseid, mis on seotud Eesti riiklike huvidega või humanitaarsete põhjustega, näiteks toetused või pensionid. Lisaks võimaldame erandjuhtudel ja mõjuvatel põhjustel oma klientidel võtta vastu makseid seoses Venemaa või Valgevenega seotud äridest väljumisega.
Euroopa Liidu kodanikud, residendid ja Euroopa Liidus registreeritud ettevõtted, kes on otsustanud jätkata ärisuhteid Venemaa või Valgevenega peavad meeles pidama, et nad on kohustatud järgima ja täitma kõiki Euroopa Liidu poolt kehtestatud sanktsioone. Kõige parema ülevaate hetkel kehtivate piirangute kohta leiab Euroopa Liidu sanktsioonikaardilt.
Riigid, millega seotud arveldused on piiratud.
Mastercard peatas oma tegevuse Venemaal alates 10.03 ning seetõttu ei ole ka Coop Panga kaartidega võimalik Venemaal enam tehinguid teha. Väljaspool Venemaad saab Coop Panga kaartidega teha kõiki tehinguid tavapäraselt edasi.
Konto avamine Ukraina kodanikele on tasuta ja kontol puudub ka haldustasu. Rahnu paketiga liitudes ei rakendu aasta lõpuni ka hinnakirja järgset kuutasu.
Konto avamiseks peab Ukraina kodanikul olema kas:
- Ukraina sisepass, ID-kaart, juhiluba koos paberile prinditud ajutise kaitse otsusega; või
- Ukraina välispass ehk reisidokument; või
- Eesti elamisloa kaart.
Konto avamiseks palume pöörduda lähimasse pangakontorisse.
Kui Ukraina kodanik kes loob Eestis uue ettevõtte (alates 24.02.2022) ja soovib avada konto Coop Pangas, siis konto avamise tasu ei rakendata. Muude teenuste osas rakendub tavahinnakiri ja konto avamisel lähtume panga riskiisust.
Infot Ukraina sõjapõgenikele leiab kriis.ee kodulehelt: https://kriis.ee/uudised/siseministeerium-lihtsustas-sojapogenikele-isikukoodi-andmist ja https://kriis.ee/julgeolekuolukord-euroopas/info-ukraina-sojapogenikele.
Jah. Eesti pangad ja pangaautomaadid töötavad tavapäraselt ja siiani ei ole täheldatud muutusi sularaha nõudluses. Kui inimeste soov sularaha välja võtta peaks kasvama, on pankadel koostöös Eesti keskpangaga olemas võimekus kasvanud nõudlust katta.
Eraisikute ja ettevõtete hoiused on Eesti pankades tagatud läbi Tagatisfondi kuni 100 000 euro ulatuses iga hoiustaja kohta ühes pangas.
Näiteks kui keegi hoiustab ühes Eestis tegutsevas pangas 1 miljon eurot ja teises Eestis tegutsevas pangas 1 miljon eurot, siis on talle kokku tagatud 200 000 eurot.
Eesti pangad töötavad tavapäraselt ja pangateenused toimivad probleemideta, sularaha kättesaadavus on tagatud. Samas igal inimesel peaks alati olema käepärast väike sularahavaru. Mõistliku sularahavarust rääkides peame silmas mõne päeva tavapäraste kulutuste suurust sularahavaru. Suuremate säästude sularahas hoidmist ei pea me otstarbekaks. Inimeste ja ettevõtete raha pangakontodel on tagatud ja siinsetel pankadel on olemas plaanid, kuidas tagada pankade töö ja raha kättesaadavus erinevate kriisistsenaariumite korral. Soovitame tutvuda ka riigi juhistega kodanikele lehel www.kriis.ee
Euroopa Liidu sanktsioonikaart: https://www.sanctionsmap.eu/#/main
ÜRO julgeolekunõukogu koduleht: https://www.un.org/securitycouncil/sanctions/information
Välisministeeriumi koduleht: https://www.vm.ee/rahvusvahelised-sanktsioonid
Rahapesu Andmebüroo koduleht: https://fiu.ee/rahvusvahelised-sanktsioonid/rahvusvahelised-finantssanktsioonid
U.S. Department of the Treasury koduleht: https://ofac.treasury.gov/sanctions-programs-and-country-information
Pangad pööravad igapäevaselt tähelepanu majanduslikele, geopoliitilistele ja turbekeskkonna arengutele riikides, kus nad tegutsevad. Siinsete pankade jaoks on see töö täna kindlasti tavapärasest intensiivsem, kuid midagi tavapärasest tööst märkimisväärsel määral erinevat Eesti pankades tänaseks esinenud ei ole.
Vaata ka Eesti Panga Pressiteadet "Kuidas mõjutab Eesti pangandust sõda Ukrainas?".
Praeguses olukorras kutsume inimesi üles olema eriti kriitilised igasuguse informatsiooni suhtes, mida internetist loete ja tuginema ainult usaldusväärsetele allikatele. Petturid võivad ära kasutada erinevaid situatsioone, sh viidata küberründe ohule või kutsuda üles heategevusele, et panna inimesi emotsioonide ajel kiiresti tegutsema ning petta välja raha. Tasub olla eriti valvas ning allikakriitiline! Rohkem informatsiooni pettuse äratundmiseks leiab Pangaliidu kampaanialehelt.